دیدار وزیر خارجه اردن با رئیس جمهور سوریه

سه شنبه 13 تیر 1402 - 14:19
https://iswnews.com/?p=97774

وزیر امور خارجه اردن طی سفری رسمی به دمشق، با رئیس جمهور سوریه دیدار و در خصوص برخی مسائل از جمله بازگشت آوارگان سوری به کشورشان گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در ۱۲ تیر ماه طی سفری رسمی وارد دمشق شد و با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار، موضوع بازگشت آوارگان سوری و روابط دوجانبه بین امان و دمشق را بررسی کردند. رئیس جمهور سوریه اظهار داشت که بازگشت امن آوارگان سوری به شهرها و روستاهای خود، اولویت دولت سوریه است.

بشار اسد همچنین بیان داشت که موضوع آوارگان، یک مسئله انسانی و اخلاقی است که نباید سیاسی شود. الصفدی هم از تلاش‌های اردن از در زمینه بازگشت آوارگان و ایده‌های جدیدی که در این زمینه مطرح شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

وزیر خارجه اردن با اشاره به حمایت این کشور از ثبات در سوریه، تاکید کرد که امان آماده است در زمینه‌های دوجانبه با سوریه همکاری کند و بدین ترتیب، بحران سوریه حل شود.

شایان ذکر است این دومین سفر وزیر امور خارجه اردن به سوریه طی پنج ماه اخیر است. پیش‌تر ایمن الصفدی در ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ در سفری رسمی به پایتخت سوریه با فیصل المقداد، وزیر امور خارجه و بشار اسد، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرده بود.

بیشتر بخوانید: دیدار وزیر خارجه اردن با رئیس جمهور سوریه

تصاویری از دیدار وزیر خارجه اردن با رئیس جمهور سوریه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.