علی محمود راجی، سخنگوی گروه الشباب المجاهدین از افزایش ۷۰ درصدی حملات این گروه در سومالی و تسخیر ۳۰ پایگاه نظامی در طول شش ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” علی محمود راجی سخنگوی الشباب المجاهدین طی سخنانی در جمع عناصر الشباب المجاهدین در مراسم پایان دوره آموزشی پایگاه ربعی بن عامر در عید قربان گفت که حملات الشباب در چند وقت اخیر افزایش ۷۰ درصدی داشته است. وی در ادامه به حملات گوناگون الشباب در هفته‌ها و ماه‌های اخیر پرداخت و گفت ما دشمن را در بولومریر، مسجوای، موگادیشو، جلعد، بونرگود، هیلولی گاب و جنای عبدی و مناطق دیگری در جنوب و مرکز سومالی شکست دادیم.

راجی افزود: در دوره‌ای که دشمن بر شدت حملات خود افزود، مجاهدان نیز میزان حملات خود را ۷۰ درصد افزایش داده‌اند و میزان عملیات‌های آنها در این دوره با تمام دوره قبل برابری می‌کند. آنها توانستند در مدت شش ماه از جمادی الاول تا شوال ۱۴۴۴ تعداد ۳۰ پایگاه نظامی دشمن را تسخیر کنند.

راجی اظهار داشت که عناصر الشباب بر سر انجام عملیات انتحاری با یکدیگر رقابت می‌کنند و در یکی از جبهه‌ها ۱۰۰ نفر خواستار انجام عملیات انتحاری شده اند. وی افزود: میزان عملیات استشهادی و انغماسی در مناطق تحت سیطره دشمن به بالاترین میزان خود رسیده است. الراجی در پایان سخنان خود از مردم سومالی خواست تا در جهاد مشارکت کنند.

گفتنی است که عناصر شباب المجاهدین در چند روز گذشته به روستای برموکو با اکثریت مسیحی در نزدیکی منطقه هندی در منطقه ساحلی لامو در کنیا حمله کردند.

این عناصر همچنین به پایگاه‌های نظامی نیروهای اوگاندایی و نیروهای محلی تحت حمایت دولت در دو شهر قریولی و جنالی در ولایت شبیلی سفلی در جنوب سومالی حمله کردند.

الشباب همچنین به پاسگاه نظامی نیروهای محلی تحت حمایت دولت در منطقه دگالمو در حومه شهر دوبلی در مرز سومالی و کنیا حمله کردند.

بیشتر بخوانید: شناخت جریان‌های درگیر در سومالی (نقشه)

ویدیو: رژه الشباب المجاهدین در عید قربان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.