جهت حمله پهپادهای انصارالله به تجمع نیروهای دولت مستعفی در غرب تعز

در نتیجه حمله پهپادهای انصارالله به تجمعات نیروهای دولت مستعفی در جبهه غربی شهر تعز، ۹ نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” به نقل از فرماندهی نیروهای دولت مستعفی در استان تعز، دو فروند پهپاد انصارالله در روز شنبه ۱۷ تیر ماه، تجمع این نیروها در منطقه الضباب را مورد حمله قرار دادند. در نتیجه این حمله دو نفر از مسلحین دولت مستعفی از جمله عمر عبدالاله الصبری، فرمانده جبهه غرب تعز کشته و دستکم هفت نفر زخمی شده‌اند.

برخی رسانه‌های محلی نیز محل تجمع نیروهای دولت مستعفی را در جبل هان عنوان کرده‌اند که در خط مقدم درگیری با انصارالله قرار دارد و مبدأ بسیاری از حملات خمپاره‌ای علیه انصارالله می‌باشد. از این رو احتمال می‌رود که انصارالله این حملات را در پاسخ به نقض مکرر آتش بس از سوی دولت مستعفی در جبهه تعز انجام داده باشد.

رسانه‌ها و مقامات انصارالله تاکنون واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

شهر تعز در حال حاضر در کنترل نیروهای حزب اصلاح و طارق صالح و برخی گروه‌های مسلح خودسر قرار دارد. نیروهای دولت مستعفی مدعی هستند که انصارالله در جریان هشت سال اخیر این شهر را محاصره کرده و اجازه عبور کمک های بشردوستانه و… را از جاده شمالی نمی‌دهد. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که جاده غربی و مناطق جنوبی استان تعز تحت کنترل مسلحین حزب اصلاح و نیروهای طارق صالح قرار دارد و تنش داخلی این گروه‌ها موجب به محدودیت دسترسی به تعز شده است. علیرغم این موضوع انصارالله بارها جاده صنعاء-تعز را به طور داوطلبانه بازگشایی کرده است اما مسلحین حزب اصلاح از ورود خودروهای غیرنظامی و… به داخل تعز جلوگیری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:
سفر جنجالی طارق صالح به تعز؛ عملیات نظامی علیه انصارالله و حزب اصلاح در راه است؟
انصارالله جاده تعز را به طور داوطلبانه بازگشایی می‌کند

نقشه: جهت حمله پهپادهای انصارالله به تجمع نیروهای دولت مستعفی در غرب تعز / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.