چارچوب هماهنگی شیعیان عراق طی بیانیه‌ای از دولت عراق خواست برای واداشتن آمریکا به آزادسازی فوری طلب‌های ایران بابت صادرات گاز اقدام کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در ۱۷ تیر ماه با انتشار بیانیه‌ای از دولت عراق خواست تا برای واداشتن آمریکا به آزادسازی فوری طلب‌های ایران بابت صادرات گاز اقداماتی را اجرایی نماید.

در این بیانیه آمده است که موضوع برق و کاهش تأمین آن در شرایط دشوار جوی و گرمای شدید هوا، فشار شدیدی را بر شهروندان عراقی وارد کرده است.

در ادامه این بیانیه تاکیده شده است: چارچوب هماهنگی شیعیان پس از بررسی و پیگیری این موضوع، از دولت عراق می‌خواهد که از طریق تماس وزارت خارجه با طرف آمریکایی، دولت امریکا را به آزاد کردن فوری طلب‌های ایران بابت صادرات گاز به عراق و خودداری از استفاده سیاسی از این پرونده که بر معیشت شهروندان عراقی تأثیر منفی دارد، وادار سازد.

گفتنی است پیش از انتشار این بیانیه، احمد موسی، سخنگوی وزارت عراق بیان کرده بود که این وزارتخانه بدهی‌های خود به ایران بابت واردات گاز را به بانک تجارت عراق پرداخت کرده است اما مشکلاتی در رابطه با تحویل مبالغ به ایران به دلیل تحریم های آمریکا وجود دارد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.