حمله تکفیری ها به مردم پاراچنار ۶ کشته برجای گذاشت

سه شنبه 20 تیر 1402 - 00:48
https://iswnews.com/?p=98206
جهت درگیری تکفیری ها و شیعیان پاراچنار در ناحیه کرم ایجنسی

بر اثر حملات گروه های تکفیری به مناطق شیعیان در شهر پاراچنار مرکز ناحیه کرم ایجنسی در پاکستان، شش نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات ‌جهان اسلام” بر اثر حملات مسلحین قبایل تکفیری علیه قبایل شیعه در روستاهای بوشهره بنگش و دندر واقع در شهر پاراچنار مرکز ناحیه کرم ایجنسی شش نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

در پی تشدید اختلافات ارضی دو قبیله شیعه و تکفیری مناطق بوشهره بنگش و دندر، تکفیری ها در نیمه شب ۱۸ تیر ماه، روستای شیعه نشین پیوار را محاصره نموده و با استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین اهالی این روستا را هدف قرار دادند که در نتیجه این حمله یکی از ساکنان این روستا شهید و چند نفر دیگر زخمی شدند. پس از این اتفاق، مسلحین شیعه نیز به مواضع تکفیری ها حمله کردند که در پی این حمله نیز تعدادی از تکفیری ها کشته و زخمی شدند.

با افزایش درگیریها مسلحین طالبان نیز از مناطق کوهستانی حومه‌ی گذرگاه مرزی تری منگل در استان پکتیا واقع در شرق افغانستان، عبور کرده و در پشتیبانی از تکفیری ها به مناطق شیعیان حمله کردند.

مسلحین تکفیری به دلیل حل نشدن اختلافات ارضی و تلفات بالایی که در درگیری با شیعیان متحمل شده‌اند، از بزرگان خود خواسته‌اند تا علیه شیعیان اعلام جهاد کنند و از تحریک طالبان و طالبان افغانستان درخواست کمک کنند.

در حال حاضر درگیری ها با میانجیگری شورای محلی قومی (جرگه قومی) به طور موقت (تا پایان روز دوشنبه ۱۹ تیر ماه) فروکش کرده است. با این حال نگرانی‌های شدیدی درباره گسترش درگیری بین شیعیان و تکفیری‌ ها و شروع دوباره جنایت گروه های مسلح تکفیری پاکستانی-افغانستانی علیه شیعیان پاراچنار وجود دارد. از سوی دیگر ورود نیروهای زینبیون برای دفاع از شیعیان پاراچنار نیز می‌تواند بر آتش درگیریها بیافزاید و دلیل محکمی برای اعلام جهاد و روانه شدن تکفیری های منطقه به پاراچنار شود.

دخالت گروه های مسلح تکفیری پاکستانی-افغانستانی در درگیری های مذهبی ناحیه کرم ایجنسی ضربه مهلکی به حکومت اسلام آباد وارد خواهد کرد و می‌تواند آغازی بر جنگ مذهبی در سایر نقاط این کشور شود. پاکستان از یکسو تحت فشار اقتصادی قرار دارد و از سوی دیگر با حملات بی امان تحریک طالبان پاکستان (TTP) روبروست.

بیشتر بخوانید: حمله تروریستی به مدزسه شیعیان پاراچنار (تصاویر)

نقشه: جهت درگیری تکفیری ها و شیعیان پاراچنار در ناحیه کرم ایجنسی / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. Ibrahim Jalal سه شنبه, ۲۰ تیر, ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۶

    طالبان افغانستان در این امر دخالت ندارند. اخبار جعلی را منتشر نکنید، در واقع خلیل الرحمن حقانی، فرمانده طالبان افغانستان در گذشته به شیعیان کرم کمک کرده است.

    پاسخ
  2. علی اس اس سه شنبه, ۲۰ تیر, ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸

    ایران اون وسط داره تماشا میکنه

    پاسخ
    1. مهدی چهارشنبه, ۲۱ تیر, ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

      اتفاقا تکفیری ها منتظر ورود ایران هستن البته با شارژ غربی ها، غربی ها میخوان ایران وارد تنش تو مرزهای شرقی بشه یا جنگ شیعه و سنی راه بندازن تا مدتها منطقه تو باتلاق جنگ و تنش گیر کنه و راه های ترانزیتی و کریدورهای تجاری زمینی نا امن و بلا استفاده بشن و درنهایت بتونن خواسته هاشونو به چین و روسیه و منطقه تحمیل کنن.

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.