حلقه محاصره شیعیان پاراچنار تنگ‌تر شد (تصاویر)

چهارشنبه 21 تیر 1402 - 11:49
https://iswnews.com/?p=98322
جهت درگیری تکفیری ها و شیعیان پاراچنار

در چهارمین روز از درگیریهای پاراچنار، صدها نفر از مسلحین طالبان افغانستان و دیگر گروه های تکفیری با عبور از نقاط مرزی شهرستان دندپتان واقع در استان پکتیا، به روستای شیعه نشین پیوار در شهر پاراچنار حمله کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در ادامه درگیریهای تکفیری ها و شیعیان پاراچنار، صدها نفر از مسلحین طالبان افغانستان و دیگر گروه های تکفیری با عبور از مناطق مرزی میرزاکی، منگل کرکین و منگل آریون در شهرستان دندپتان استان پکتیا به منطقه شیعه نشین پیوار در غرب شهر پاراچنار مرکز ناحیه کرم ایجنسی حمله کردند.

این تروریست های تکفیری که عمدتا از مسلحین گروه های تابع طالبان افغانستان و پاکستان و به احتمال زیاد لشکر جهنگوی و القاعده هستند، تعدادشان به ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ جنگجوی مسلح می رسد و با محاصره منطقه شیعه نشین پیوار از چهار جهت، در کمتر از ۱۲ ساعت دو بار با استفاده از سلاح های سبک و سنگین به این منطقه حمله کرده‌اند.

همچنین در مناطق خرکالای و بالیش خیل نیز حملات تکفیری ها به شیعیان گزارش شده است. بر اساس گزارش منابع محلی از ابتدای درگیری تکفیری ها و شیعیان تاکنون ۱۲ نفر کشته و ۴۲ نفر زخمی شده‌اند.

لازم به ذکر است که اخیرا گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) در بیانیه‌ای انتساب درگیریهای پاراچنار و دخالت اعضای این گروه در این تنش را رد نموده و بر موجودیت آژانس‌های اطلاعاتی مخفی در پس این درگیری ها تأکید کرده است، اما روابط نزدیک مسلحین تحریک طالبان پاکستان با حکومت طالبان و لشکرکشی مسلحین طالبان و دیگر گروه های تکفیری از افغانستان به شهر پاراچنار این ادعای تحریک طالبان را رد نموده و احتمال شرکت جنگجویان این گروه تروریستی در درگیری‌های پاراچنار را به بالاترین حد ممکن رسانده است.

بیشتر بخوانید:
حمله تکفیری ها به مردم پاراچنار ۶ کشته برجای گذاشت
تحریک طالبان پاکستان: در درگیریهای پاراچنار نقشی نداریم

نقشه: جهت درگیریهای پاراچنار / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
تصویری از اجساد تکفیری های ناحیه کرم ایجنسی که در حمله متقابل شیعیان پاراچنار کشته شده‌اند. تکفیری ها در پیام های خود شیعیان پاراچنار را تروریست خطاب کرده و مدعی هستند که شیعیان خانواده های اهل سنت را مورد حمله قرار داده‌اند! در صورتی که آغازگر این درگیری آنها بوده‌اند و تصاویر منتشر شده گویای ادعای غلط درباره حمله شیعیان به زنان و کودکان اهل سنت است
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.