تحریک طالبان پاکستان TTP طی بیانیه‌ای انتساب عملیات منطقه ژوب از توابع ایالت بلوچستان به این گروه را رد کرد و والی خود در ولایت دی خان را به دلیل انتساب این عملیات به تحریک طالبان پاکستان TTP تغییر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” شورای رهبری تحریک طالبان پاکستان (TTP) در بیانیه‌ای تحت عنوان “اعلان تغییر والی ولایت دی خان” اظهار داشت که در تاریخ ۲۱ تیر ماه، سازمان تحریک جهاد پاکستان (TJP) به وسیله پنج عنصر انتحاری، عملیات موفقیت آمیزی را در منطقه ژوب از توابع ایالت بلوچستان انجام داد و مسئولیت آن را پذیرفت. اما “اسد آفریدی” والی ولایت دی خان در تحریک طالبان پاکستان (TTP) در حساب توئیتری خود این عملیات را به تحریک طالبان منتسب کرد و به همین خاطر شورای رهبری تحریک طالبان پاکستان در جلسه فوری خود تأکید کرد که:

الف) تحریک طالبان پاکستان هیچ ارتباطی با عملیات منطقه ژوب ندارد.

(ب) اسد آفریدی به دلیل انتساب نادرست عملیات سازمان سازمان تحریک جهاد پاکستان (TJP) به تحریک طالبان پاکستان (TTP) از ولایت دی خان برکنار شد.

ج) جناب ابو یاسر صاحب، دستیار والی ولایت دی‌خان، به عنوان جانشین وی تعیین می‌شود.

لازم به ذکر است که بر اثر حمله مسلحین تحریک جهاد پاکستان به پایگاه نیروهای ارتش پاکستان در منطقه ژوب از توابع ایالت بلوچستان در ۲۱ تیر ماه ، ۲۹ سرباز پاکستانی و ۵ نفر از مسلحین تحریک جهاد پاکستان کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: دومین حمله مرگبار تحریک جهاد علیه ارتش پاکستان در بلوچستان (ویدیو)

گفتنی است که بعد از این عملیات اسد آفریدی والی سابق تحریک طالبان پاکستان در ولایت دی‌خان، بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن از تحریک جهاد پاکستان (TJP) به عنوان یک “سازمان نامشروع” یاد شده است. آفریدی در ادامه خاطرنشان کرده بود که به دلیل اینکه سخنگوی تحریک طالبان پاکستان مسئولیت حمله ژوب را بر عهده نگرفته است، خود را ناگزیر می داند که مستقلاً بیانیه ای صادر کند.

بیانیه اسد افریدی که موجب عزل او از ولایت دی‌خان شد
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.