تظاهرات ضد آمریکایی مردم عراق در بغداد (ویدیو)

جمعه 23 تیر 1402 - 20:46
https://iswnews.com/?p=98553
تظاهرات مردم عراق علیه آمریکایی‌ها در بغداد

اقشار مختلف مردم عراق در اعتراض به اقدامات مداخله جویانه آمریکا در امور داخلی این کشور، تجمعی اعتراضی در پایتخت این کشور برپا کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مردم مناطق مختلف عراق در ۲۳ تیر ماه با حضور در بغداد، تجمعی اعتراضی نسبت به مداخلات آمریکا در امور داخلی عراق و همچنین روابط بغداد با کشورهای همسایه برگزار کردند.

با نزدیک شدن زمان برگزاری تجمع اعتراضی ملت عراق در نزدیکی سفارت آمریکا در عراق، نیروهای امنیتی عراقی در نزدیکی پل معلق در منطقه سبز بغداد مستقر شدند. گفته می‌شود حدود سه هزار نیروی امنیتی جهت جلوگیری از ورود احتمالی معترضان به منطقه سبز در اطراف این منطقه مستقر شدند.

پس از آغاز تظاهرات، ده‌ها تن از جوانان عراقی در اعتراض به دخالت آمریکا در امور داخلی عراق و همچنین حضور عناصر رژیم صهیونیستی در این کشور، شعارهایی همچون “الله اکبر الله اکبر… امریکا الشیطان الاکبر”، “کلا کلا آمریکا” و “کلا کلا اسرائیل” علیه آمریکا و رژیم اسرائیل سر دادند.

معترضان عراقی، بر عزم خود برای برچیدن بساط سفارت آمریکا و اخراج سفیر آن که در اکثر مسائل داخلی عراق دخالت می‌کند، تاکید کردند. “حسن سالم” و “سعود الساعدی”، نمایندگان پارلمان عراق نیز در تظاهرات ضد آمریکایی امروز در نزدیکی منطقه سبز بغداد حضور یافتند.

شایان ذکر است پیش‌تر در ۲۱ تیر ماه، گروه مقاومت اصحاب الکهف با انتشار بیانیه‌ای از مردم عراق جهت تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در بغداد دعوت کرده بود.

بیشتر بخوانید: دعوت مقاومت به تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در بغداد!

طنین شعار لبیک یا حسین در جریان تظاهرات ضد آمریکایی در نزدیکی منطقه سبز بغداد.
شعارهای مردم عراق علیه آمریکا و اسرائیل
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.