شیعیان پاراچنار و قبایل تکفیری صلح کردند

شنبه 24 تیر 1402 - 11:12
https://iswnews.com/?p=98581

پس از حملات سنگین قبایل و گروه های مسلح تکفیری علیه شیعیان در شهر پاراچنار مرکز ناحیه کرم ایجنسی، طرفین درگیری با میانجیگری شورای محلی مردمی (جرگه قومی) صلح کرده و معاهده آتش بس را امضاء کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پنج روز پس از حملات سنگین قبایل و گروه های مسلح تکفیری علیه شیعیان منطقه پاراچنار در روستاهای پیوار، بوشهره بنگش، دندر، خرکالای و بالیش خیل، میانجی‌گری شورای محلی مردمی (جرگه قومی) متشکل از ۳۰ نفر از بزرگان قبایل شیعه و اهل سنت مناطق کوهات، اورکزائی و هنگو منجر به برقراری آتش بس شده و در ۲۳ تیر ماه معاهده پنج ماده‌ای صلح امضاء شد.

طبق معاهده صلح میان شیعیان و قبایل تکفیری شهر پاراچنار، تمامی جبهه ها و خاکریز های دو طرف درگیری به ارتش پاکستان تحویل داده می شود و طرفی که ناقض آتش بس باشد به هیچ وجه بخشیده نخواهد شد. همچنین در صورت نقض یکی از بندهای معاهده صلح، طرف ناقض به مبلغ ۱۲۰ میلیون کلدار پاکستانی معادل (حدود ۱۸ میلیارد تومان) جریمه خواهد شد.

درگیری میان شیعیان و قبایل تکفیری در ۱۸ تیر ماه آغاز شد و سه روز بعد با ورود بیش از هزار نفر از مسلحین طالبان افغانستان و دیگر گروه های تکفیری از مناطق مرزی شرقی افغانستان به ناحیه کرم ایجنسی همراه شد که منجر به گسترش دامنه حملات گروه های تکفیری به اکثر مناطق شیعه نشین در شهر پاراچنار شد و طی این حملات ۱۴ نفر از شیعیان از جمله چند کودک شهید شدند.

بیشتر بخوانید:
حمله تکفیری ها به مردم پاراچنار ۶ کشته برجای گذاشت
تحریک طالبان پاکستان: در درگیریهای پاراچنار نقشی نداریم
حلقه محاصره شیعیان پاراچنار تنگ‌تر شد (تصاویر)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.