افراد مسلح ناشناس قاری محمد داویزی، مهم ترین فرمانده میدانی و از یاران نزدیک عمر خالد خراسانی، رهبر تحریک طالبان پاکستان (TTP) را در شهر شرن مرکز استان پکتیکا در شرق افغانستان ترور کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” افراد مسلح ناشناس در ۲۲ تیر ماه، قاری محمد داویزی، مهم ترین فرمانده میدانی و از یاران نزدیک عمر خالد خراسانی، رهبر تحریک طالبان پاکستان (TTP) را در شهر شرن، مرکز استان پکتیکا واقع در شرق افغانستان ترور کردند.

قاری محمد داویزی، مشهور به محمد ابراهیم، اهل ناحیه کُرَم ایجنسی ایالت خیبرپختونخوا و فرمانده مهم میدانی تحریک طالبان پاکستان است که مورد اعتماد رهبر این گروه و همچنین از اعضای شورای رهبری گروه تروریستی جماعت الاحرار پاکستان می باشد. میا جعفر و قاری قدیم نیز دو تن از برادران وی بودند که در درگیری طالبان با نیروهای آمریکایی/ناتو در افغانستان کشته شدند. دولت پاکستان برای ارائه هر نوع اطلاعات در مورد مخفیگاه او مبلغ یک میلیون کلدار پاکستانی جایزه تعیین کرده بود.

لازم به ذکر است که حکومت طالبان در مورد کشته شدن قاری محمد داویزی، فرمانده مهم تحریک طالبان پاکستان در استان پکتیکا اظهار نظری نکرده است. داویزی احتمالا به دستور سازمان اطلاعات پاکستان (ISI) و با هدف انتقام حمله تروریستی به پایگاه ارتش، توسط عناصر گروه طالبان افغانستان و یا دیگر جناح های مخالف او در تحریک طالبان پاکستان ترور شده است. ژنرال عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش پاکستان در ۲۱ تیر ماه، حین بازدید از مجروحان حمله مسلحین تحریک جهاد پاکستان (TJP) به پایگاه ارتش در ایالت بلوچستان، مسلحین تحریک طالبان پاکستان و دیگر گروه های تروریستی در خاک افغانستان را تهدید کرد که از آنها انتقام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: ترور سرکردگان جماعت الاحرار پاکستان ناکام ماند

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.