سفر نخست وزیر عراق به سوریه (تصویر)

یکشنبه 25 تیر 1402 - 16:25
https://iswnews.com/?p=98683

نخست وزیر عراق طی سفری رسمی به دمشق، با رئیس جمهور سوریه دیدار و در خصوص برخی مسائل از جمله مبادلات تجاری، حمل‌ونقل، موضوعات سیاسی و امنیتی و همچنین مبارزه با تروریسم گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در ۲۵ تیر ماه طی سفری به پایتخت سوریه، با بشار اسد، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

پس از برگزاری مراسم استقبال، السودانی با اسد در خصوص روابط دوجانبه و همکاری‌های دو کشور در زمینه های مختلف، علاوه بر موضوعات مورد علاقه مشترک رایزنی کرد.

در این دیدار، روابط دوجانبه، تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله مبادلات تجاری، حمل‌ونقل، صعنت، هماهنگی دائمی در زمینه‌های مختلف سیاسی و تلاش‌های مشترک در مبارزه با تروریسم از جمله موضوعات مطرح در مذاکرات امروز رئیس جمهور سوریه و نخست وزیر عراق مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس‌جمهور سوریه و نخست‌وزیر عراق در دیدار امروز، ضمن تاکید بر ضرورت تداوم توسعه روابط دوجانبه تاکید کردند که ایستادن عراق و سوریه در کنار یکدیگر در شرایط مختلف، ترجمان واقعی روابط برادرانه و تاریخی است که دو کشور را به هم پیوند می‌دهد.

شایان ذکر است این اولین سفر نخست وزیر عراق به دمشق پس از ۱۲ سال می‌باشد. فواد حسین، وزیر خارجه، ثیر سلمان، وزیر بازرگانی، سرلشکر قیس رحیمه، معاون فرماندهی عملیات مشترک السودانی را در این سفر همراهی می‌کنند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.