هشدار جدی انصارالله به اریتره

یکشنبه 25 تیر 1402 - 17:37
https://iswnews.com/?p=98700

دولت نجات یمن نسبت به اقدامات خصمانه نیروی دریایی ارتش اریتره علیه ماهیگیران یمنی در آب های یمن هشدار داد و قول پاسخ قاطع داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزارت شیلات دولت نجات یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات نیروهای اریتره علیه ماهیگیران یمنی و فعالیت آنها در آب‌های یمن را محکوم می کند. در این بیانیه آمده است: “کشته شدن یک ماهیگیر اهل منطقه واجحه در منطقه ذباب، بر اثر شلیک نیروهای اریتره آن هم در آب‌های سرزمینی یمن، جنایت علیه بشریت است.”

وزارت شیلات دولت نجات یمن با اشاره به اینکه جنایات و دزدی دریایی اریتره و حملات آشکار آنها علیه ماهیگیران یمنی، نقض آشکار قوانین بین المللی و بشردوستانه و جنایت علیه بشریت است، از اریتره خواست تا تخلفات خود علیه ماهیگیران یمنی را متوقف کند و به قوانین دریایی در آب‌های بین‌المللی احترام بگذارد. این وزارتخانه تأکید کرد که یمن از مردم خود و از آب‌های سرزمینی خود محافظت خواهد کرد.

لازم به ذکر است نظامیان اریتره در قالب نیروهای ائتلاف سعودی در جزیره حنیش و آب‌های غربی یمن مستقر هستند. دولت نجات و رسانه‌های یمنی در طول سال‌های گذشته نسبت به همکاری این کشور آفریقایی با ائتلاف سعودی اعتراض کرده و همواره خواستار محکومیت اشغالگری و موضع گیری مناسب در قبال جنگ یمن شده‌اند اما مقامات دولت اریتره توجهی به این موضوع نداشته‌اند و در تحولات غربی این کشور دخالت کرده‌اند. در صورت تکرار اقدامات خصمانه اریتره در غرب یمن احتمال واکنش نظامی انصارالله علیه اریتره وجود دارد.

بیشتر بخوانید: تحولات یمن، ۲۷ مهر ۱۴۰۱

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.