نقشه آخرین درگیریهای ارتش اوکراین و ارتش روسیه در جبهه غرب سورودونتسک و شمال استان زاپروژیا

درگیریهای پراکنده میان ارتش اوکراین و روسیه در جبهات مختلف استان‌های دونتسک و زاپروژیا ادامه دارد. عمده درگیریها اکنون معطوف به محور دیبروا و تمام خطوط تماس در استان زاپروژیا ست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام”در طول روزهای اخیر ارتش روسیه موفق به پیشروهای جزئی در غرب منطقه دیبروا شد و خود را به مناطق شمالی تورسکه رساند و حتی از سمت شمال وارد این روستا شد؛ اما در ادامه و با ضد حملات سنگین ارتش اوکراین مجبور به عقب نشینی به حومه تورسکه شد. در حال حاضر درگیریهای پراکنده و دوئل‌های توپخانه ای میان نیروهای روسی و اوکراینی ادامه دارد. به صورت کلی، نیروهای روسیه در محورهای شمالی دونتسک و لوهانسک در حالت تدافعی قرار دارند و حملات و پیشروهایی از این دست برای کاستن فشار حملات اوکراینی ها انجام میشود.

اما در جبهه زاپروژیا وضعیت فرق میکند. در این محور، نیروهای اوکراینی در حالت تهاجمی قرار دارند و طی هفته های اخیر موفق به پیشرویهای جزئی در برخی نقاط شده اند.
در ادامه حملات و پیشروهای چند هفته ی گذشته ی نیروهای اوکراینی در جنوب وولیکا نواسیلکا، نیروهای اوکراینی برای درهم شکستن مقاومت ارتش روسیه در این محور و از سر گرفتن پیشرویها، بر شدت حملات خود بر مناطق پریوتنه و استارومایورسکه افزوده اند و به صورت روزانه اقدام به حملات پراکنده و بعضا سنگین میکنند؛ اما روسها علیرغم متحمل شدن تلفات و خسارات همچنان در حال مقاومت هستند.

در محور گولیاپوله، اوریخیف و کامیانسکه نیز درگیرهای پراکنده و حملات توپخانه ای ادامه دارد. طی هفته های اخیر منطقه پیاتیخاتکی در نزدیکی کامیانسکه یکی از نقاط اصلی درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی بوده است. در حال حاضر نیروهای روسیه از پیاتیخاتکی عقب نشینی کرده اند و این منطقه در کنترل نیروهای اوکراینی است.

به صورت کلی، برتری توپخانه‌ای و هوایی ارتش روسیه بر اوکراینی‌ها، همچنان اصلی ترین عامل بی نتیجه ماندن بیشتر حملات اوکراینی ها است. در واقع روسیه از پشتیبانی و حمایت تسلیحاتی بسیار قوی تری برخوردار است و کمک‌های گسترده آمریکا و اروپا از اوکراین تاکنون منجر به تغییر موازنه در این جنگ نشده است. ذکر این نکته نیز قابل توجه است که اخیرا حجم حملات اوکراین علیه خط پشتیبانی و تدارکاتی ارتش روسیه کاهش چشمگیری پیدا کرده و روسها میتوانند با سهولت بیشتری خطوط دفاعی خود را بازسازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:
آغاز حمله ارتش اوکراین در جبهه جنوب؛ حمله شیمیایی روسیه در راه است؟
حمله سنگین ارتش اوکراین به محور شمالی و جنوبی باخموت

نقشه: جهت آخرین درگیریهای ارتش اوکراین و ارتش روسیه در جبهه غرب سورودونتسک و شمال استان زاپروژیا / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس پنجشنبه, ۲۹ تیر, ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

    این وضعیت ادامه پیدا کنه روسیه بد میخوره چون همه اش در حالت تدافعی هست و طرفی که همه اش در حالت تدافعی باشه اخرش از یه جا سنگر دفاعی اش از هم میپاشه به قول ناپلئون بهترین دفاع حمله است

    پاسخ
    1. علی اس اس جمعه, ۳۰ تیر, ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

      یه مثال وطنی میزنم بقیه متوجه بشن منظورم رو اوایل جنگم که بنی صدر رئیس جمهور بود همه کاره میگفت ما باید دفاع کنیم تا حمله کنیم به عراقی ها همین طرز فکر باعث شد کلی خاک از دست بدیم مجبور بشیم برای پس گرفتنش کلی شهید بدیم

  2. ناشناس شنبه, ۳۱ تیر, ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

    انشالله هر چه زودتر سرزمین های اوکراین که توسط روسیه اشغال شده است آزاد شود

    پاسخ
  3. مسعود پنجشنبه, ۲۶ مرداد, ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۱

    به امید شکست ناتو از روسیه در اوکراین و فروپاشی ناتو

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.