عضو برجسته سازمان برنامه جهانی غذا در تعز کشته شد

شنبه 31 تیر 1402 - 11:16
https://iswnews.com/?p=99048

افراد مسلح ناشناس مؤید حمیدی، رئیس دفتر سازمان برنامه جهانی غذا در استان تعز را در شهرک التربه ترور کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” افراد مسلح ناشناس روز جمعه ۳۰ تیر ماه، مؤید حمیدی، رئیس دفتر سازمان برنامه جهانی غذا در استان تعز (وابسته به سازمان ملل متحد) را در شهرک التربه واقع در جنوب این استان ترور کردند. کارمند اردنی سازمان ملل پس از وقوع حمله به بیمارستان منتقل شد اما تلاش های پزشکان یمنی برای نجات وی ثمری نداشت و در آنجا فوت کرد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و مسئول مذاکرات دولت نجات یمن این ترور را محکوم کرده و ایجاد هرج و مرج در مناطق اشغالی یمن را توطئه ای دانست که هدف آن دور کردن توجه مردم از سرنوشت یمن، حاکمیت و استقلال آن است. علیرغم این بیانیه، رسانه های تابع دولت مستعفی انصارالله را متهم به اجرای ترور کارمند سازمان ملل کرده اند. همچنین حزب اصلاح در پیامی یکی از نیروهای طارق صالح به نام احمد یوسف الصره را عامل ترور حمیدی عنوان کرده است که سابقه فعالیت در کتائب ابوالعباس را داشته است.

لازم به ذکر است که شمال استان تعز در کنترل انصارالله و مرکز و سایر بخش های این استان تحت کنترل نیروهای طارق صالح و مسلحین حزب اصلاح قرار دارد. تنش بین طارق صالح و حزب اصلاح منجر به مشکلات معیشتی زیادی در تعز شده است و کمک رسانی سازمان ملل به ساکنان این شهر را تحت شعاع قرار داده است.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت جبهات یمن؛ در مناطق اشغالی چه می گذرد؟ (نقشه میدانی)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.