دانش نظامی: نگهدارنده و تنظیم کننده اپتیک SCOPESWITCH

شنبه 31 تیر 1402 - 22:41
https://iswnews.com/?p=99080

ابزار SCOPESWITCH نوعی از پایه اپتیک است که به دارنده اسلحه اجازه میدهد تا بدون برداشتن دست از روی سلاح بتواند میزان زوم دوربین را تغییر دهد. این نوآوری توسط شرکت خصوصی آمریکایی Antimatter Industries عرضه شده است و بر روی دوربین‌های ۳۰ و ۳۴ میلیمتری در دسترس می‌باشد.

نگهدارنده اسکوپ سوئیچ به شکلی طراحی شده است که برای تغییر میزان زوم دوربین نیاز به برداشتن دست از روی سلاح نباشد.

این دوربین از چهار جزء کلی تشکیل شده است بخش اول یک نگهدارنده اصلی است که بر روی ریل پیکاتینی در جای خود محکم می‌شود و سپس یک دوربین بر روی آن سوار می‌گردد. قسمت بعدی یک گیره حلقه بزرگنمایی دوربین است، که بر روی حلقه بزرگنمایی دوربین نصب شده و امکان تغییر آسان‌تر آن را فراهم میکند. بخش سوم هم یک گیره متحرک نصب شده بر روی ریل پکاتینی است که انگشت شست درون آن قرار می‌گیرد و امکان حرکت بر روی ریل را دارد.

گیره متحرک و گیره نگهدارنده با استفاده از یک سیم فولادی بسیار ظریف به یکدیگر متصل می‌شوند. با حرکت گیره متحرک توسط دست تیرانداز که بر روی تفنگ نیز قرار دارد بدون برداشتن دست، دوربین بزرگنمایی لازم را برای دیدن هدف از نزدیک، برای تیرانداز فراهم می‌کند.

اجزای اصلی Antimatter SCOPESWITCH

آلیاژ فولاد نیترید شده ۴۱۴۰ به‌کار رفته در گیره SCOPESWITCH، یک آلیاژ دارای سختی و استحکام بسیار بالا در برابر تنش، خستگی و سایش بوده و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. همچنین برای سه جز دیگر یعنی نگهدارنده دوربین، گیره بزرگنمایی دوربین و گیره متحرک از آلومینیوم T6-7075 استفاده شده است. آلمینیوم T6-7075 به‌دلیل خصوصیاتی مانند استحکام بالا در برابر خستگی و تنش در کنار امکان ماشینکاری مناسب، جوشکاری مقاوم و مقاومت در برابر خوردگی در کنار وزن پایین، آلیاژ بسیار مناسبی برای استفاده در قطعات هواپیما و یا قطعاتی که در معرض سایش قرار دارند محسوب می‌شود.

ویدیویی از نحوه عملکرد SCOPESWITCH

با توجه به مطالب بالا میتوان گفت که SCOPESWITCH از بهترین مواد بازار ساخته شده است. در حال حاضر این ابزار در بازار آمریکا به قیمت ۱۵۰ دلار به فروش می‌رسد.

یکی از نکات منفی این ابزار آن است که در صورت نصب، تقریبا تمام فضای بالای ریل اشغال و بدون استفاده خواهد شد. از این رو، سازندگان SCOPESWITCH گفته اند که برای رفع این مشکل و آزادسازی فضای بالایی ریل، نسخه الکترونیکی و بدون سیم آن را نیز در آینده نزدیک خواهند ساخت.

استفاده از محتوای تحولات جهان اسلام فقط با ذکر منبع و نام “تحولات جهان اسلام” مجاز است.

منابع:
SCOPESWITCH™ LT – 30mm — Antimatter Industrie
LPVOs Fast Zooming System Scope Switch 30mm Color Black (egtactical.com)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.