علت توقف مذاکرات یمن و ائتلاف سعودی چیست؟

یکشنبه 1 مرداد 1402 - 00:11
https://iswnews.com/?p=99130
مهدی المشاط، رئيس شورای عالی سیاسی یمن در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در جریان سخنرانی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی در صنعا، عدم پرداخت حقوق کارمندان دولتی یمن از محل درآمدهای نفتی این کشور را علت توقف مذاکرات با ائتلاف سعودی دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی گفت:
«مذاکرات در پرداخت حقوق کارمندان از درآمد نفت و گاز ما متوقف شد و سعودی حاضر بود آن را از خود پرداخت کند نه از محل درآمدهای نفت و گاز ما!

آنچه عربستان می‌خواهد این است که ثروت نفتی ما را بدزدد و به بانک ملی خود منتقل کند و سپس به کارمندان و مردم ما صدقه بدهد و این چیزی است که ما رد کردیم.

آمریکا به سعودی ها اصرار کرد که از پرداخت حقوق‌ها خودداری کنند. ما به آمریکاییها توصیه کردیم که در هر خانه یمنی دشمن نسازد، زیرا با جلوگیری از پرداخت حقوق به کارمندان، دهها میلیون یمنی در مقابل آنها قرار خواهند داشت.»

مذاکرات انصارالله و عربستان سعودی، با سفر سفیر عربستان در یمن به صنعا در فروردین ماه وارد مرحله جدیدی شد. این گفتگوها با توقف درگیریها و رفع محدودیت هایی در فعالیت بنادر یمن همراه شد اما عدم انعطاف سعودی ها در مسئله پرداخت حقوق کارمندان یمنی منجر به توقف مذاکرات شد. انصارالله مدعی است که آمریکا در پشت پرده این جریان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: رزمایش مقتدرانه انصارالله در دروازه های مارب (ویدیو)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.