پارلمان اسرائیل به حذف اصل عدم معقولیت رای مثبت داد

سه شنبه 3 مرداد 1402 - 18:23
https://iswnews.com/?p=99362
پارلمان رژیم اسرائیل

پارلمان رژیم صهیونیستی علی‌رغم اعتراض گسترده احزاب اپوزیسیون به حذف اصل عدم معقولیت رای مثبت داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی در ۲ مرداد ماه، با ۶۴ رای مثبت، به حذف اصل عدم معقولیت رای مثبت دادند.

پارلمان رژیم صهیونیستی با تصویب حذف این اصل، در واقع قانون تغییر در بخشی از ساختار قضایی را تایید نهایی کرده‌ است که احزاب اپوزیسیون به‌شدت با آن مخالف هستند؛ چرا که حذف این اصل اختیارات دیوان عالی رژیم صهیونیستی را کاهش و در مقابل نفوذ قوه مجریه را افزایش می‌دهد.

تصویب این لایحه اولین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات دولت و وزرای اسرائیلی را به بهانه معقول نبودن ملغی کند.

پس از تصویب این طرح، رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که جمع زیادی از شهرک‌نشینان مقابل پارلمان تجمع کردند. همچنین منابع عبری زبان از کاهش شاخص بورس و ارزش پول رژیم صهیونیستی در پی تصویب این لایحه جنجالی، به عنوان پیش زمینه اصلاحات قضایی خبر دادند.

تصویب این لایحه، واکنش طرف‌های مختلف اسرائیلی را در پی داشته است. ایهود اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم در پی تصویب طرح کاهش اختیارات دستگاه قضایی به سمت جنگ داخلی پیش می‌رود. وی در گفتگو با شبکه ۴ تلویزیون انگلیس تاکید کرد: اکنون تهدیدی بسیار جدی وجود دارد که قبلا سابقه نداشته و ما به سمت جنگی داخلی پیش می‌رویم.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.