تصویر منتشر شده توسط فرقة الغرباء

با شدت گرفتن تظاهرات شبانه علیه تحریر الشام در مناطق تحت سیطره این گروه در ادلب و اطراف آن، فرقه الغرباء انتشار سلسله فیلم‌هایی در دفاع از خود و حمله به تحریر الشام را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مؤسسه ۱۹ بازوی رسانه‌ای فرقه الغرباء که متشکل از فرانسوی‌ها و بلژیکی‌های مقیم مناطق شمال غرب سوریه تحت کنترل تحریر الشام می‌باشد، سلسله فیلم‌های مستندی را در تبرئه خود و تبرئه عمر اومسن (دیابی) رهبر این گروه و تخطئه تحریر الشام به خاطر رفتاری که به عمر اومسن و افراد فرقه الغرباء داشته و دارند را آغاز کرد.

در نخستین بخش از این سلسله فیلم‌ها مؤسسه ۱۹ فیلمی یک ساعته تحت عنوان “تبرئه” به دو زبان فرانسوی و عربی منتشر کرد، که در آن فرقه الغرباء برای نخستین بار زندگی و فعالیت اعضای این گروه را در اردوگاه خود واقع در شمال غرب سوریه و در مرز ترکیه در معرض عموم قرار داد.

در فیلم تبرئه نشان داده می‌شود که این گروه چگونه در برخی از مایحتاج خود به استقلال رسیده و به دلایل امنیتی گرداگرد اردوگاه خود را دیوار کشی کرده‌است. زندگی روزمره اعضای فرقه الغرباء و خانواده‌های ایشان نیز بخشی از این فیلم را تشکیل می‌دهد. فعالیت‌های رسانه‌ای زنان عضور فرقه الغرباء یکی دیگر از بخش‌های این فیلم می‌باشد.

در این فیلم همچنین اتهامات وارده به عمر اومسن از سوی هیئت تحریر الشام به ویژه مسئله ربایش دختر بچه‌ای به نام یاسمین توسط یاران و نزدیکان اومسن مورد بررسی قرار می‌گیرد و ام حیدره همسر اومسن به دفاع از او می‌پردازد.

گفتنی است که عمر اومسن به همراه یکی از همراهان خود به نام ابو خالد حدود دو سال پیش جهت یک مصالحه با حزب اسلامی ترکستان شرقی به منطقه حارم می‌رود و آنجا از سوی نیروهای امنیتی هیئت تحریر الشام دستگیر شده و یک سال و نیم در زندان‌های هیئت تحریر الشام به سر برد و پس از ۱۷ ماه از زندان آزاد شد.

هیئت تحریر الشام در زمان دستگیری اومسن، اعمال حاکمیت او در منطقه تحت نظرش به صورت مستقل و ایجاد دادگاه و زندان مستقل در اردوگاه فرقه الغرباء را دلیل توقیف او تلقی کرده بود.

در این فیلم اینگونه گفته می‌شود که هیئت تحریر الشام، فرقه الغرباء و تمام جریان‌های مهاجر (خارجی) حاضر در شمال غربی سوریه را وجه المصالحه روابط خود با غرب و روسیه قرار داده و می‌دهد.

گفتنی است در جای جای این فیلم از تحلیل‌ها و سخنان وسیم نصر تحلیلگر گروه‌های افراطی در شبکه فرانس ۲۴ درباره عمر اومسن و فرقه الغرباء استفاده شده‌است.

لازم به ذکر است که تحرکات شبانه ساکنان مناطق شمال غرب سوریه علیه هیئت تحریر الشام افزایش یافته است و لحن شعارهای معترضان نیز از شدت و حدت بیشتری برخوردار شده است. گفتنی است که تظاهرکنندگان در شب‌های گذشته از لقت “کذاب الشام” (دروغگوی شام) برای ابو محمد الجولانی رهبر هیئت تحریر الشام استفاده کردند.

در این بین دستگاه امنیتی حکومت خودخوانده ادلب نیز با انتشار یک ویدئو از کشف تحرکات مشکوک علیه هیئت تحریر الشام خبر داد و این تحرکات را با هدف فریب و تحریک جوانان علیه هیئت تحریر الشام تلقی کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.