انفجار تروریستی باجور ایجنسی در ایالت خیبرپختونخوا پاکستان

بر اثر انفجار تروریستی در همایش مردمی حزب “جمعیت علمای اسلام” در ایالت خیبر پختونخوا، بیش از ۲۵۰ نفر غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر انفجار تروریستی در همایش مردمی حزب “جمعیت علمای اسلام” به رهبری مولانا فضل الرحمان، در ناحیه باجور ایجنسی واقع در ایالت خیبرپختونخوا، ۴۰ نفر از جمله مولانا ضیاء الله جان حقانی، از رهبران ارشد حزب جمعیت علمای اسلام کشته و بیش از ۲۰۰ نفر غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

مقامات و شخصیت های ارشد پاکستانی این حمله را محکوم کرده‌اند. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان افغانستان، نیز در واکنش به این حمله با صدور بیانیه‌ای انفجار تروریستی در گردهمایی هواداران حزب جمعیت علمای اسلام را به شدت محکوم نموده و آن را جنایت علیه بشریت توصیف کرده است.

اهمیت محکومیت سریع السیر طالبان در این است که با فعالیت گروه تحریک جهاد پاکستان در ایالت خیبرپختونخوا، این گروه به مقصر اصلی ناامنی در پاکستان تبدیل شده است.

علیرغم گمانه زنی های منابع محلی و ضددولتی در پاکستان مبنی بر احتمال دست داشتن سازمان اطلاعات ارتش پاکستان در این انفجار با هدف ایجاد تنش و جدایی میان اقشار مذهبی پاکستان و متوجه کردن درگیری‌ها به درون افغانستان، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید: دومین حمله مرگبار تحریک جهاد علیه ارتش پاکستان در بلوچستان (ویدیو)

بیانیه منتشر شده توسط گروه تروریستی داعش
ویدیو: لحظه وقوع انفجار در گردهمایی حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در منطقه باجور ایجنسی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.