مرکز مطبوعات دادگاه عالی تاجیکستان، لیستی از سامانه های اینترنتی را تحت عنوان «فهرست رسانه های ترویج دهنده تروریسم» منتشر کرد که در بین آنها، پایگاه اطلاع رسانی حوزه (حوزه نیوز) نیز به چشم می خورد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مرکز مطبوعات دادگاه عالی تاجیکستان در ۱۰ مرداد ماه، لیستی از سامانه های اینترنتی را تحت عنوان «فهرست رسانه های ترویج دهنده تروریسم» منتشر کرد که در بین آنها، پایگاه اطلاع رسانی حوزه، از رسانه های ایرانی نیز به چشم می خورد. مرکز مطبوعات دادگاه عالی تاجیکستان، در توضیح این فهرست نوشته است: «فهرست سامانه ها و صفحات اجتماعی، که از نظر دادگاه عالی تاجیکستان، به عنوان رسانه های دنبال کننده اهداف تروریستی شناخته شده و فعالیت آنها در تاجیکستان ممنوع گشته است»

در اطلاعیه دادگاه عالی تاجیکستان همچنین ذکر شده است که بر اساس ماده ۳۰۷ قانون جنایی تاجیکستان، برای هرگونه همکاری در تهیه یا انتشار مطالب با تشکیلات تروریستی (لیست فوق)، عمل جنایی تلقی گشته و پیگرد قانونی خواهد داشت.

سامانه ها و صفحات مجازی ذکر شده در فهرست دادگاه عالی تاجیکستان، غالبا مربوط به جریانات مخالف سیاسی حکومت تاجیکستان بوده و ارتباطی به جریانات تروریستی ندارند و قرار داشتن سایت «حوزه نیوز» در این فهرست نیز تأییدکننده این مطلب می باشد.

لازم به ذکر است که طی چند سال گذشته، نهادهای امنیتی تاجیکستان، اقدام به بازداشت گسترده تاجیکان تحصیل کرده در ایران کردند، که تعداد زیادی از فارغ التحصیلان تاجیک حوزه های علمیه، بدون برگزار شدن دادگاه علنی و اعلام جرم، کماکان در زندان های تاجیکستان به سر می‌برند و گفته شده است که این افراد بر اساس ماده ۳۰۷ مورد محاکمه قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید:
جشن تاجیکستان و عربستان با طعم خلیج عربی
پروژه مشترک سعودی، امارات و آمریکا موسوم به «نابودی ایران از داخل»

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.