حمله قایق انتحاری اوکراین به نفتکش روسی (ویدیو)

شنبه 14 مرداد 1402 - 13:02
https://iswnews.com/?p=100302
حمله قایق انتحاری اوکراین به نفتکش روسیه در شمال دریای سیاه

بر اثر حمله قایق انتحاری اوکراینی به نفتکش روسی “سیگ” در شمال دریای سیاه، موتورخانه نفتکش از کار افتاده و خدمه‌ی آن برای انتقال درخواست کمک کرده‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش اوکراین با یک فروند قایق انتحاری به نفتکش روسی “سیگ” در سواحل منطقه کرچ واقع در شمال دریای سیاه و شبه جزیره کریمه حمله کرد.

در نتیجه این حمله موتورخانه نفتکش آسیب دیده و نیروهای امدادی به محل وقوع حمله اعزام شده‌اند. همچنین خدمه کشتی برای انتقال نفتکش به ساحل، درخواست یدک کش کرده‌اند. طبق اظهارات رسانه های روسی، این حمله تلفات جانی نداشته است.

پس از وقوع این حمله، نیروهای روسی تردد پل کریمه از هر دو جهت (کرچ و تامان) را مسدود کردند و چراغ های این پل را برای جلوگیری از وقوع حملات پهپادی خاموش کردند. با این حال، آسیبی به بدنه پل وارد نشده است.

این حمله، دومین حمله قایق های انتحاری (شهپاد) اوکراین به کشتی های روسی در سواحل شمالی دریای سیاه است. روز گذشته نیز یک قایق انتحاری به ناو ترابری کلاس-راپوچا در بندر نواراسییسک در سواحل روسیه حمله کرده بود. نیروی دریایی و سازمان امنیتی اوکراین (SBU) با به عهده مسئولیت این حمله مدعی شدند که این شهپاد ۴۵۰ کیلوگرم TNT را حمل میکرده است.

ورود شهپادها به نبرد روسیه و اوکراین پیش زمینه‌ای برای افزایش درگیری در دریای سیاه پس از لغو توافق غلات است. دامنه بالای نفوذ و تنوع عملیاتی تسلیحات بدون سرنشین این جنگ را وارد فاز جدیدی از ضربات نظامی ناتو به روسیه و پاسخ های متقابل آنها خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:
حمله پهپادهای روسی به شهرک رنی در غرب اودسا (ویدیو)
اولین استفاده ارتش روسیه از شهپاد انتحاری در حمله به جنوب اودسا

ویدیوی رسانه های اوکراینی از لحظه اصابت شهپاد خود به نفتکش روسی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.