موقعیت و محل اصابت حملات موشکی روسیه در غرب اوکراین

ارتش روسیه با چند فروند موشک کینژال، خا ۱۰۱ و خا ۵۵ مواضع اوکراین در پایگاه هوایی استاروکونستانتینف و شهرک دوبنو واقع در غرب اوکراین را مورد حمله موشکی سنگینی قرار داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش روسیه شب گذشته و بامداد امروز در چند مرحله پایگاه هوایی استاروکونستانتینف در شمال شهر خملنیتسکی و مواضع دیگری در شهرک دوبنو در استان ریونه واقع در غرب اوکراین را مورد حمله موشکی قرار داد.

به ادعای فرماندهی نیروی هوایی ارتش اوکراین، روسها در این عملیات با به کارگیری بمب افکن های استراتژیک توپولف ۹۵ در آسمان دریای کاسپین و زیردریایی‌های مستقر در دریای سیاه، از سه فروند موشک هایپرسونیک کینژال (خا ۴۷)، ۱۷ فروند موشک کروز کالیبر، ۱۳ فروند موشک کروز خا ۱۰۱ و خا ۵۵ و همچنین ۲۷ فروند پهپاد انتحاری گیران ۲ استفاده کردند.

این حمله بزرگترین و متمرکزترین حمله موشکی روسیه به یک پایگاه هوایی در طول جنگ با اوکراین است و پیش از این هیچ نقطه نظامی ای تا این حد مورد حمله سنگین روسها قرار نگرفته بود. البته روسیه در جریان حمله ترکیبی موشکی به محل استقرار سامانه پدافندی پاتریوت ارتش اوکراین در شهر کیف در ۲۶ اردیبهشت ماه، از ۱۸ فروند موشک هایپرسونیک، کروز و بالستیک استفاده کرده بود اما گستردگی این حمله به مراتب بیشتر از حمله به کیف است.

پایگاه هوایی استاروکونستانتینف محل استقرار جنگنده های سوخو ۲۴ ارتش اوکراین است که عمده حملات آنها با موشک های “استورم شدو” از این پایگاه انجام می‌گیرد. در حال حاضر این موشک انگلیسی، خطرناک‌ترین و دوربردترین تسلیحات موشکی نیروهای مسلح اوکراین است که به مواضع ارتش روسیه در شرق و جنوب اوکراین ضربات سنگینی را وارد کرده است. منابع روسی مدعی هستند که دستکم ۴۰ فروند جنگنده اوکراینی در این پایگاه قرار دارد، از این رو روسیه برای تخریب محل نگهداری جنگنده ها و قسمت های مهم دیگر پایگاه نیاز به استفاده از تعداد بالایی موشک دارد.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی و پهپادی روسیه به شهرهای اوکراین (ویدیو)

نقشه: موقعیت و محل اصابت حملات موشکی روسیه در غرب اوکراین / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
ویدیو: آتش سوزی در فرودگاه استاروکونستانتینف پس از حمله موشکی روسیه
ویدیو: آتش سوزی در فرودگاه استاروکونستانتینف پس از حمله موشکی روسیه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.