شهادت یکی از نیروهای حزب‌الله در منطقه الکحاله

پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 11:45
https://iswnews.com/?p=100836

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای از شهادت یکی از نیروهای خود در حومه‌ی جنوبی بیروت خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” حزب‌الله لبنان در ۱۸ مرداد ماه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یک دستگاه کامیون حزب‌الله هدف حمله افراد مسلح قرار گرفته و یکی از نیروهای حزب‌الله در این حادثه مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان، به شهادت رسیده است.

بر اساس اعلام رسانه‌های لبنانی، یک کامیون متعلق به حزب‌الله در حال حرکت از منطقه البقاع به سمت بیروت بود که در منطقه الکحاله (در ۱۱ کیلومتری جنوب شرق بیروت) واژگون می‌شود که پس از این حادثه افراد مسلح ناشناس از اطراف نزدیک جاده شده و شروع یه سنگ‌پراکنی به سمت کامیون می‌کنند.

دقایقی بعد، افراد مسلح ناشناس شروع به تیراندازی به سمت کامیون می‌کنند و تلاش داشتند کنترل آن را به دست بگیرند. در این میان، یکی از نیروهای اسکورت کامیون به نام “احمد علی قصاص” ملقب به “محمد علی” به شدت زخمی شده و به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت می‌رسد.

یکی از عناصر مسلح نیز در این تبادل آتش کشته شد. گفته می‌شود افراد مسلح، از نیروهای حزب القوات اللبنانیه بوده‌اند. پس از تبادل آتش میان نیروهای حزب‌الله و عناصر مسلح، نیروهای ارتش لبنان نیز وارد میدان شده و مانع نزدیک شدن افراد مسلح به کامیون می‌شوند. تحقیقات در خصوص این حادثه آغاز شده است.

تصویری از شهید “احمد علی قصاص” ملقب به “محمد علی”
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.