عبداللطیف السید، فرمانده نیروهای شورای انتقالی جنوب در استان ابین

رسانه های تابع شورای انتقالی جنوب با ادعای افشای جزئیات جدید از زبان یکی از همراهان مجروح ترور عبداللطیف السید، فرمانده نیروهای جنوبی در استان ابین مدعی شدند که عربستان سعودی عامل ترور وی بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عبدالله علی معمس، یکی از مسلحین جنوبی که در ترور عبداللطیف السید همراه وی بود در مصاحبه‌ای با رسانه های جنوبی گفته است که السید از طریق تراشه‌ای که در لباس‌هایش و یا تلفن همراهش قرار داده شده بود، موقعیت یابی شد و با موشکی هدف قرار داده شد که منجر به تکه تکه شدن جسد وی و زخمی شدن افراد دیگر در خودرو شد.

وی با اشاره به شنیدن صدای بالگرد چند ثانیه قبل از وقوع حمله، افزود: هدف قرار گرفتن از پشت و ایجاد یک حفره بزرگ در زمین موید اجرای حمله با موشک است.

این شخص که خود نیز در این حمله مجروح شده است، ترور با استفاده از بمب جاده‌ای را رد کرده و تاکید کرد که جاده پیش از عبور خودروی عبداللطیف السید توسط تیم مین روب پاکسازی شده بود و هیچ بمب و مواد منفجره ای در مسیر وجود نداشت. معمس همچنین مدعی شد که ادعای القاعده و کلیپ منتسب به ترور السید غلط است و السید در زمان ترور کنار خودرو در حال قدم زنی بوده است.

رسانه های جنوبی بر طبق این اظهارات، انگشت اتهام را به سمت عربستان گرفته و مدعی شده‌اند که بالگرد سعودیها عملیات ترور را اجرا کرده است و چون حریم هوایی مناطق اشغالی یمن تحت کنترل آنهاست، هیچکس از تحرکات هوایی آنها مطلع نیست.

ادعای جنوبی ها درباره انجام حمله توسط بالگرد با شواهد موجود در ویدیو تطبیق ندارد. افرادی که در ویدیو در حالی بررسی محل وقوع ترور هستند، به وضوح به تشریح یک حفره بزرگ که در اثر انفجار ایجاد شده است و همچنین به وجود نخ مخصوص بمب جاده‌ای و قطعه ای در یک حفره کوچکتر در سمت دیگر جاده اشاره می‌کنند. این شواهد مؤید انفجار یک تله انفجاری است. زیرا تله انفجاری را به شکلی کار می‌گذارند که یک قطعه انفجاری و یک قطعه تشخیص دهنده عبور و مرور که در اینجا با نخ مخصوص متصل شده‌اند، در دو طرف جاده کار گذاشته می‌شود و امکان انفجار را فراهم می‌کند. در غیر این صورت باید محل وقوع انفجار مایل به وسط جاده می‌بود. در نتیجه عملیات ترور عبداللطیف السید با بمب جاده‌ای انجام شده و مشابه حملات گذشته القاعده در این مناطق است.

بیشتر بخوانید:
فرمانده ارشد شورای انتقالی جنوب در استان ابین ترور شد
یادداشت: عبداللطیف السید کیست و ترور او چه تاثیری بر تحولات یمن خواهد گذاشت؟

ویدیو: محل وقوع ترور عبداللطیف السید، فرمانده نیروهای جنوبی در استان ابین
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.