میلی: خروج آمریکا از غرب آسیا غیرقابل تصور است!

شنبه 4 شهریور 1402 - 12:55
https://iswnews.com/?p=101946
مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش تروریستی آمریکا

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش تروریستی آمریکا در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی اردن اظهار داشت که غرب آسیا برای آمریکا بسیار حائز اهمیت است و خروج آمریکا از این منطقه غیرقابل تصور است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش تروریستی آمریکا در ۲ شهریور ماه در مصاحبه با شبکه المملکه اردن اظهار داشت: اردن از نزدیک‌ترین همپیمانان آمریکا در غرب آسیا به شمار می‌رود. اردن از بهترین دوستان ایالات متحده در خاورمیانه می‌باشد و روابط نظامی اردن و آمریکا بسیار مستحکم است. نیروهای مسلح اردن حرفه‌ای و شایسته هستند و ارتش آمریکا خدمات آموزشی و مستشاری و همچنین تجهیزات نظامی در اختیار نیروهای مسلح اردن قرار می‌دهد.

وی در ادامه این مصاحبه بیان داشت که منطقه غرب آسیا برای آمریکا بسیار حائز اهمیت است و نمی‌توان تصور کرد که آمریکا منطقه را ترک کند؛ این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.

میلی همچنین بیان داشت: تعداد نیروهای آمریکایی در غرب آسیا بنا بر حجم و نوع تهدیدات کم یا زیاد می‌شود. داعش و ایدئولوژی آن علی‌رغم پایان خلافت هنوز از بین نرفته‌اند و همچنان برخی تروریست‌ها هستند که در بیابان سوریه و تا حدودی در عراق تردد می‌کنند و این تهدیدی برای اردن است.

رئیس ستاد مشترک ارتش تروریستی آمریکا مدعی شد که اگر ارتش آمریکا به یک باره اقدام به خروج از منطقه کند، تروریست‌ها بار دیگر خود را بازیابی کرده و توانمند می‌شوند.

شایان ذکر است مارک میلی در ۱ شهریور ماه طی سفری به امان، پایتخت اردن با عبدالله دوم، پادشاه این کشور دیدار و در خصوص برخی مسائل گفتگو کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.