افزایش درگیری‌ها میان عشایر سوری و نیروهای SDF در دیرالزور

یکشنبه 12 شهریور 1402 - 02:02
https://iswnews.com/?p=102527

درگیری‌های پراکنده میان عشایر سوری و نیروهای دموکراتیک سوریه همچنان ادامه داشته و به مناطق دیگر استان دیرالزور نیز سرایت کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نبردهای پراکنده میان عشایر سوری و نیروهای دموکراتیک سوریه(SDF) همچنان در مناطق مختلف استان دیرالزور ادامه دارد.

اواخر روز گذشته پس از تشدید درگیری‌ها و متحمل شدن خسارات سنگین، SDF نیروهای کمکی زیادی را در حومه شرقی و جنوب شرقی دیرالزور مستقر کردند. از سوی دیگر عشایر سوری موفق شدند چند موضع SDF را تصرف کرده و تعدادی خودروی زرهی را منهدم کنند.

نیروهای دموکراتیک سوریه در بیانیه‌ای تاکید کردند که به عملیات خود در دیرالزور ادامه خواهند داد. SDF قبایل عرب متحد با دولت سوریه و اعضای داعش را به تشدید خشونت و درگیری در این استان متهم کرد.‌‌

نیروهای دموکراتیک سوریه ساعاتی قبل موفق شدند وارد شهر الصحبه واقع در جنوب شرقی دیرالزور شوند و مناطقی در حومه شهر البصیره و ذیبان را تحت تسلط خود درآورند. با این وجود مناطقی در شرق و جنوب شرق دیرالزور همچنان تحت کنترل عشایر سوری قرار دارد.

با گسترش دامنه درگیری‌ها، تبادل آتش میان طرفین به حومه پایگاه‌های ائتلاف آمریکایی در تاسیسات گازی کونکو و میدان نفتی العمر نیز کشیده شد اما با این وجود نیروهای آمریکایی در این درگیری‌ها مداخله‌ای نکردند.

بر اساس اعلام برخی منابع، درگیری‌های استان دیرالزور تاکنون باعث جان‌باختن ۳۱ تن از عشایر سوری، ۱۳ نیروهای SDF، ۴ فرد ناشناس، ۶ غیرنظامی از جمله سه کودک و یک زن شده است.

درگیری‌ها در استان دیرالزور می‌تواند رفته رفته به یک درگیری قومیتی خطرناک و گسترده در شمال و شرق سوریه تبدیل شود. درگیری بین قبایل عرب و نیروهای دموکراتیک سوریه به حومه شمالی حلب گسترش یافته است. با افزایش تنش‌ها گمانه‌زنی‌هایی در خصوص آغاز درگیری‌های جدید عشایر سوری علیه نیروهای دموکراتیک سوریه در حومه جنوبی حسکه وجود دارد. زمان مشخص خواهد کرد که این درگیری‌ها تا کجا ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: استمرار نبردها میان عشایر سوری و نیروهای SDF در دیرالزور

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.