تحولات یمن، ۱۶ شهریور ۱۴۰۲

پنجشنبه 16 شهریور 1402 - 16:27
https://iswnews.com/?p=102808

شورای عالی جنبش انقلابی برای آزادی و استقلال جنوب، از احزاب تجزیه طلب جنوب یمن، با صدور بیانیه ای همکاری و مشارکت خود با شورای انتقالی جنوب به رهبری عیدروس الزبیدی را لغو کرد.

۱- شبوه:
در ۱۴ شهریور ماه، افراد مسلح ناشناس طی حمله مسلحانه‌ای مواضع نیروهای دفاع شبوه در منطقه المصینعه در مدیریت الصعید را مورد حمله قرار دادند. در جریان این حمله دو نفر از مسلحین نیروهای دفاع شبوه زخمی شدند.

۲- ابین:
در پی درگیری افراد مسلح در محله جوله طارق در شهر زنجبار، دو غیرنظامی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

۳- تعز:
دولت اریتره ۷۳ نفر از ماهیگیران یمنی اهل شهر الخوخه بازداشت شده در زندان های اریتره را آزاد کرد. طبق آمار منابع محلی، همچنان ۴۴ نفر دیگر از ماهیگیران یمنی در جزیره ترمه واقع در سواحل اریتره زندانی هستند.

بیشتر بخوانید: هشدار جدی انصارالله به اریتره

۴- عدن:
در ۱۵ شهریور ماه، شورای عالی “جنبش انقلابی برای آزادی و استقلال جنوب” با صدور بیانیه ای همکاری و مشارکت خود با شورای انتقالی جنوب به رهبری عیدروس الزبیدی را لغو کرد. این حزب در بیانیه خود تاکید کرد که شورای انتقالی هیچ نقشی در پیشبرد پروژه ملی جنوب ندارد، بلکه ابزاری برای اجرای طرح های دولت های خارجی است که به قیمت رنج مردم و آرمان های ما تمام می‌شود. رهبر این حزب فیصل باعوم است که چند ماه پیش به شورای انتقالی جنوب پیوست.

۵- الحدیده:
نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۷۱ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.

۶- صنعا:
دادگاه کیفری صنعا چهار نفر از محکومان ترور شهید حسن زید، وزیر پیشین ورزش و جوانان دولت نجات یمن را به مجازات اعدام و بقیه محکومان را به پنج تا شش سال حبس محکوم کرد. لازم به ذکر است که عضو اصلی تیم ترور حسن زید، توسط نیروهای سازمان اطلاعات انصارالله در استان ذمار کشته شد.

بیشتر بخوانید:
جوخه ترور مجددا در صنعاء فعال شد
تحولات یمن ۱۰ آبان ۹۹
دیدار سفیر ایران در یمن با خانواده شهید حسن زید

۷- صعده:
نیروهای ائتلاف سعودی مناطق مرزی در مدیریت های رازح و شدا را مورد حملات توپخانه ای خود قرار دادند. این حملات تاکنون تلفات و خسارات خاصی نداشته است.

جهت حملات توپخانه ای ائتلاف سعودی به مناطق غربی استان صعده

۸- سازمان بین المللی مهاجرت از ورود بیش از ۹۰ هزار مهاجر آفریقایی به یمن در طول هشت ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳ میلادی خبر داد.

بیشتر بخوانید: حملات توپخانه‌ای و انفجار مین همچنان در یمن قربانی می‌گیرد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.