تسلط نیروهای SDF بر مناطق درگیری استان دیرالزور

شنبه 18 شهریور 1402 - 10:25
https://iswnews.com/?p=102918

همزمان با اعلام پایان عملیات تقویت امنیت، رئیس مرکز رسانه‌ای نیروهای دموکراتیک سوریه از تسلط کامل نیروهای SDF بر مناطق درگیری در استان دیرالزور سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” فرهاد شامی، مسئول مرکز رسانه‌ای نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) اعلام کرد که نیروهای SDF، کنترل تعدادی از مناطق استان دیرالزور را پس از درگیری‌های اخیر با عشایر سوری باز پس گرفته‌اند.

مسئول مرکز رسانه‌ای نیروهای دموکراتیک سوریه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: طی عملیات تقویت امنیت که ۱۳ روز به طول انجامید، تعدادی از روستای استان دیرالزور پاکسازی شدند. در جریان این عملیات، ۹ غیرنظامی، ۲۵ نیروی SDF و ۲۳ نفر از افراد مسلح کشته شدند. همچنین ۱۵ فرد نیز بازداشت و مقداری سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.

در همین رابطه، منابع محلی اعلام کردند که نیروهای SDF طی ۲۴ ساعت اخیر، بدون درگیری‌های مسلحانه با عشایر سوری وارد مناطق ابوحمام، الکشکیه، غرانیج، الجرذی و ابوحردوب شده و عملیاتی را برای پاکسازی مناطق مذکور آغاز کرده‌اند.

شایان ذکر است درگیری میان نیروهای دموکراتیک سوریه و عشایر سوری پس از آن آغاز شد که نیروهای SDF به عنوان بخشی از عملیات امنیتی با نام تقویت امنیت، با هدف پاکسازی هسته‌های داعش و قاچاقچیان مواد مخدر در دیرالزور، احمد خبیل، رئیس شورای نظامی دیرالزور را در ارتباط با فساد بازداشت کردند. برکناری خبیل و بازداشت وی منجر به بسیج حامیان عرب وی در شورای نظامی دیرالزور شد که منجر به درگیری با نیروهای SDF در مناطقی از استان دیرالزور شد. این درگیری‌ها متعاقباً به چندین شهرک و روستای این استان کشیده شد و سرانجام پس از چند روز پایان یافت.

بیشتر بخوانید: حمایت دمشق از عشایر عرب در شرق سوریه

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.