تحولات عراق، ۲۰ شهریور ۱۴۰۲

دوشنبه 20 شهریور 1402 - 16:53
https://iswnews.com/?p=103059

نیروهای تیپ ۱۲ سازمان حشد الشعبی عراق، یک عملیات امنیتی در منطقه طارمیه واقع در شمال بغداد جهت افزایش امنیت این منطقه و همچنین تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۱- بغداد:
– در ۸ شهریور ماه، آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در عراق با ثابت محمد العباسی، وزیر دفاع عراق دیدار و در خصوص برخی مسائل از جمله موضوعات امنیتی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: دیدار سفیر آمریکا در بغداد با وزیر دفاع عراق

– در ۶ شهریور ماه، سازمان اطلاعات عراق طی بیانیه ای اعلام کرد: در راستای اجرای دستورات وزیر کشور مبنی بر تعقیب بقایای داعش و دستگیری آنان، طبق ارزیابی‌های دقیق اطلاعاتی که توسط یگان های مبارزه با تروریسم سازمان اطلاعات عراق در بغداد انجام شد، سه تن از اعضای گروه تروریستی داعش در پایتخت عراق شناسایی و بازداشت شدند.
– نیروهای تیپ ۱۲ سازمان حشد الشعبی عراق، یک عملیات امنیتی در منطقه طارمیه واقع در شمال بغداد جهت افزایش امنیت این منطقه و همچنین تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۲- سلیمانیه:
– در ۸ شهریور ماه، میدان گازی کورمور در منطقه چمچمال کردستان عراق که تحت مدیریت شرکت اماراتی دانه گاز قرار دارد، هدف حمله راکتی عوامل ناشناس قرار گرفت. این حمله تلفاتی نداشته و تاکنون گروهی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.
– در ۱۸ شهریور ماه، دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق از کشته شدن دو عضو حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در حمله پهپادی ترکیه به شهر ماوت استان سلیمانیه خبر داد.

۳- صلاح الدین:
در ۹ شهریور ماه، فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که جنگنده های اف-۱۶ نیروی هوایی این کشور، مخفیگاه‌های گروه تروریستی داعش در منطقه العیث در حوزه فرماندهی عملیات صلاح الدین را هدف قرار دادند که طی این حملات، سه تروریست کشته و چهار مخفیگاه منهدم شد.

۴- در ۶ شهریور ماه، وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن یک تن دیگر از نظامیان این کشور در جریان عملیات “قفل پنجه” در شمال عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: یک نظامی ترکیه در شمال عراق کشته شد

۵- در ۱۵ شهریور ماه، چند دستگاه کامیون متعلق به ائتلاف آمریکایی از مرز کردستان عراق و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید وارد پایگاه‌های آمریکا در استان حسکه سوریه شدند.

۶- در ۱۶ شهریور ماه، عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق از پایان طرح امنیتی ویژه اربعین در این کشور خبر داد. الشمری اظهار داشت که واحدهای امنیتی پس از پایان وضعیت هشدار و آماده باش، به وضعیت عادی خود بازگشتند.

۷- در ۱۶ شهریور ماه، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در یکی از صفحات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی بیان داشت که بغداد تلاش‌های گسترده‌ای برای اجرای توافق امنیتی با ایران انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: مشاور امنیت ملی عراق: بغداد برای اجرای توافق امنیتی با ایران تلاش می‌کند

۸- در ۱۸ شهریور ماه، اداره اطلاعات نظامی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: طی عمیات‌های جداگانه و بر اساس داده‌های اطلاعاتی دقیق، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عراق موفق شدند ۵ تن از عناصر گروه تروریستی داعش را در استان‌های بغداد و الانبار بازداشت کنند.

۹- ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) از اجرای ۳۶ عملیات مشترک علیه داعش در عراق و سوریه و کشته شدن دستکم ۷ تن از اعضای گروه تروریستی خبر داد.

بیشتر بخوانید: انجام ۳۶ عملیات توسط سنتکام در عراق و سوریه

۱۰- در ۲۰ شهریور ماه، طبق اعلام منابع محلی، یک کاروان متعلق به ائتلاف آمریکایی از مرز سوریه و از طریق گذرگاه فیشخابور وارد اقلیم کردستان عراق شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.