ژنرال فرانک مکنزی، فرمانده پیشین سنتکام ضمن اظهار پشیمانی از چگونگی به پایان رسیدن حضور نظامی آمریکا در افغانستان گفت که معتقد است این کشور باید در افغانستان حضور نظامی داشته باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ژنرال فرانک مکنزی، فرمانده پیشین ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) طی مصاحبه اخیر با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: “من از اینکه چگونه حضور نظامی ما در افغانستان به پایان رسید پشیمانی‌های زیادی دارم. از تصمیم ابتدایی برای خروج متأسفم، چرا که فکر می‌کنم تصمیم اشتباهی بود. به ویژه پشیمانم که تصمیم نگرفتیم مردم خود، کارمندان سفارت، شهروندان آمریکایی و افغان‌های در معرض خطر را تخلیه کنیم. من معتقدم، تاریخ خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را به نحوی که ما انجام دادیم و به شیوه‌ای که به ما دستور داده شد که از آنجا خارج شویم، به عنوان اشتباه مرگبار قضاوت خواهد کرد.”

ژنرال مکنزی که در زمان سقوط افغانستان سمت فرماندهی سنتکام را عهده دار بود، معتقد است آمریکا باید در افغانستان حضور داشته باشد، چرا که شاخه خراسان گروه تروریستی داعش توانایی انجام حمله به منافع آمریکا از داخل افغانستان را دارد.

اظهار پشیمانی مکنزی درباره خروج نظامی از افغانستان در حالی است که حضور نظامی آمریکا و ناتو در طول بیست سال گذشته نه تنها منجر به حذف طالبان و گروههای تروریستی دیگر در این کشور نشد بلکه هزاران غیرنظامی را به کام مرگ کشاند و زندگی میلیون‌ها نفر از مردم افغانستان را در ناامنی و فقر فرو برد.

لازم به ذکر است که آخرین واحد نظامی از نیروهای آمریکایی در ۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ ه.ش و ۱۵ روز بعد از سقوط حکومت افغانستان از این کشور خارج شدند. این نیروها قبل از خروج طی یک عملیات ویژه‌ تخلیه بیش از ۱۲۰ هزار نفر از جمله شهروندان آمریکایی، یگان های ویژه امنیت ملی و وزارت دفاع حکومت پیشین، همکاران اطلاعاتی و نظامی و شهروندان آسیب پذیر افغانستان را از این کشور خارج کردند.

بیشتر بخوانید:
پایان اشغالگری آمریکا در افغانستان
خروج آمریکا از افغانستان در ۱۱ سپتامبر

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.