مذاکرات یمن در آستانه توافق؛ هیئت دولت نجات به صنعا بازگشت

چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 11:12
https://iswnews.com/?p=103672
دیدار محمد عبدالسلام، مسئول مذاکرات یمن با خالد بن سلمان وزیر دفاع عربستان سعودی در ریاض

هیئت مذاکرات دولت نجات یمن برای مشورت با رهبران انصارالله و مقامات عالی یمن درباره مسائل مطرح شده در مذاکرات با عربستان سعودی به شهر صنعا بازگشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” هیئت مذاکرات دولت نجات یمن پس از چند روز رایزنی و گفتگو در شهر ریاض با مقامات عربستان سعودی، به منظور بررسی و تبادل نظر با مقامات ارشد یمنی به شهر صنعا بازگشت.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و مسئول مذاکرات دولت نجات یمن دریاره این سفر گفت: «در چارچوب تلاش‌های قابل تقدیر برادران عمانی در حمایت از صلح و پایان دادن به بحران انسانی، هیئت ما در سفر به ریاض، جلسات متعددی با طرف سعودی برگزار کرد که در آن برخی گزینه‌ها و موارد جایگزین آنها را بررسی کردیم. برای غلبه بر مسائل اختلافی که دور قبل مذاکرات به آن اشاره شد، با رهبری درباره پرداخت سریع حقوق کارمندان و کمک به وضعیت انسانی مردم یمن با راه حلی عادلانه، جامع و پایدار مشورت و کمک خواهیم گرفت.»

با توجه به اظهارات محمد عبدالسلام و همچنین اظهار خوشبینی خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی نسبت به گفتگوهای انجام شده در ریاض، اینگونه برآورد می‌شود که طرفین در این دور از مذاکرات در حال دستیابی با توافق گسترده تری نسبت به توافق های گذشته هستند. این توافق می‌تواند در مسائل متعددی از جمله آتش بس پایدار، بازگشایی فرودگاه ها و بنادر و جاده ها، صادرات مجدد منابع نفتی و گازی یمن و پرداخت حقوق کارمندان از درآمد آن، تبادل اسرا، یکپارچه سازی ساختار بانک مرکزی یمن و همچنین آغاز مذاکرات انصارالله با دولت مستعفی یمن به منظور دستیابی به صلح و تشکیل دولت آتی یمن و روند انتقالی باشد.

بیشتر بخوانید: تداوم مذاکرات یمن و عربستان؛ هیئت انصارالله راهی ریاض شد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.