عملیات ارتش پاکستان علیه گروه حافظ گل بهادر در ناحیه وزیرستان شمالی

بر اثر عملیات های جداگانه نیروهای ارتش پاکستان علیه مخفیگاه های مسلحین گروه حافظ گل بهادر در ناحیه وزیرستان شمالی واقع در ایالت خیبرپختونخوا، هشت نفر از اعضای این گروه از جمله دو فرمانده ارشد کشته شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی عملیات نیروهای ارتش پاکستان در ۳۰ شهریور ماه، علیه مخفیگاه مسلحین گروه حافظ گل بهادر (از زیر مجموعه های تحریک طالبان پاکستان) در منطقه جانی خیل شهر بنو واقع در ناحیه وزیرستان شمالی، شش نفر از جمله یکی از فرماندهان مهم این گروه به نام قیصر الیاس ذاکر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. در این عملیات همچنین دو سرباز پاکستانی زخمی شده‌اند.

قیصر الیاس ذاکر مشهور به قیصر آکا ذاکر، از فرماندهان ارشد میدانی گروه حافظ گل بهادر و مسئول برنامه‌ریزی و اجرای حملات مسلحانه و انتحاری علیه مواضع نیروهای دولتی پاکستان در شهر بنو بوده است.

همچنین در پی عملیات دیگر نیروهای ارتش پاکستان علیه مسلحین گروه حافظ گل بهادر در منطقه داتاخیل واقع در ناحیه وزیرستان شمالی، دو نفر از جمله یک اعضای ارشد این گروه به نام عبیدالله جانی خیل کشته شدند.

لازم به ذکر است که طی این عملیات ها چند قبضه اسلحه کلاشینکف، بمب های دستی و مقادیری زیاد فشنگ جنگی کشف و پنج نفر از مسلحین گروه حافظ گل بهادر نیز بازداشت شدند.

گروه “حافظ گل بهادر” از فعال ترین زیرمجموعه های تحریک طالبان پاکستان (TTP) در مناطق وزیرستان های شمالی و جنوبی پاکستان است که عمده حملات خود را به صورت ترور، عملیات انتحاری، کمین مسلحانه و بمب گذاری اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید:
حمله انتحاری تحریک طالبان به ارتش پاکستان ۹ کشته برجای گذاشت
حمله هوایی ارتش پاکستان به هتلی در شرق افغانستان (تصاویر)

نقشه: جهت عملیات ارتش پاکستان علیه گروه حافظ گل بهادر در ناحیه وزیرستان شمالی / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.