تحرکات تابستانی داعش در شرق کنگو

چهارشنبه 5 مهر 1402 - 12:45
https://iswnews.com/?p=104216

تحرکات داعش در منطقه بینی در استان کیفو و استان ایتوری در دوره تابستان با کاهش محسوسی مواجه بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عناصر داعش در دوره تابستان ۱۸ عملیات را در مناطق شرق کنگو شامل ۱۱ عملیات در منطقه بینی در استان کیفوی شمالی و ۷ عملیات در استان ایتوری در شرق کنگو به انجام رسانده و تعداد ۱۳۱ نفر را کشته و زخمی کردند. این در حالی است که در دو ماهه آخر بهار عناصر تروریست داعش با انجام ۳۴ عملیات توانسته بودند دستکم ۲۳۱ تن را کشته و زخمی کنند. جزئیات تحرکات داعش در شرق کنگو به شرح ذیل می‌باشد:

عملیات‌های داعش در منطقه بینی در استان کیفوی شمالی:

– عناصر داعش در روز سه‌شنبه ۶ تیرماه با اجرای کمینی علیه یک گشتی ارتش اوگاندا در نزدیکی روستای کاباسیوا در منطقه بینی اجرا کرده و چهار تن از نیروهای اوگاندایی را کشتند.

– دواعش در روز پنجشنبه ۸ تیر ماه به مسیحیان در منقطه ماکونگوی واقع در بینی حمله کرده و دو تن از ایشان را کشته و یک موتورسیکلت را نیز به آتش کشیدند.

– مسلحین داعش در همین روز به تجمع مسیحیان در روستای موتوی در منطقه بینی حمله کرده و ۱۳ تن از ایشان را کشته و چند تن دیگر را زخمی کردند.

– عناصر داعش در روز جمعه ۱۶ تیر ماه به مسیحیان روستای لیساسا در بینی حمله کرده و سه تن از ایشان را کشتند.

– مسلحین داعش در روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه کمینی علیه مسیحیان در راهی نزدیک به روستای مابوبو در منطقه بینی اجرا کرده و دو تن از جمله یک افسر ارتش کنگو و یک عضو گروه‌های محلی را به قتل رساندند.

– عناصر داعش در روز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه به تجمع مسیحیان در یکی از محلات جنوبی شهرک مرزی کاسیندی در منطقه بینی حمله کرده و شش تن از مسیحیان را کشته و چند تن دیگر را زخمی کردند.

– دواعش در همین روز به تجمع مسیحیان در دو روستای مبینجی و مالیسی در مباو واقع در بینی حمله کرده و دست کم ۱۰ تن را کشته و برخی از املاک را به آتش کشیدند.

– مسلحین داعش در روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه به مسیحیان بر سر راه ارینگیتی در نزدیکی کمانجو در منطقه بینی حمله کرده و چند تن را زخمی کرده و سه موتورسیکلت را به آتش کشیدند.

– دواعش در روز دوشنبه ۳۰ مرداد ماه به مسیحیان در روستای کیسانگا و اطراف آن واقع در منطقه بینی حمله کرده و نزدیک به ۲۰ تن را کشتند.

– عناصر داعش در روز چهارشنبه ۱ شهریور ماه در نزدیکی روستای لونا بر سر راه کوماندا-ایرنگیتی در منطقه بینی به مسیحیان حمله کرده و پنج تن از ایشان را اسیر و سپس سر بریدند.

– دواعش در روز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه به مسیحیان روستای کیکینجی در منطقه بینی حمله کرده و نزدیک به هفت تن از ایشان را کشته و چند تن دیگر را زخمی کردند.

عملیات‌های داعش در استان ایتوری:

– عناصر داعش در روز یکشنبه ۴ تیر ماه  به تجمع مسیحیان در دو روستای مانیا و کولو در استان ایتوری حمله کرده و چهار تن از ایشان به اضافه یک نیروی ارتش کنگو را کشته و دو تن دیگر را زخمی کردند. این عناصر همچنین نزدیک به ۳۰ خانه و دیگر ما یملک مسیحیان را به آتش کشیدند.

– مسلحین داعش در روز پنجشنبه ۲۲ تیر ماه به تجمع نیروهای محلی موسوم به (مای مای) در روستای مسیحی مایوانو در استان ایتوری حمله کرده و دو تن از ایشان را کشتند. دواعش در ادامه وارد روستا شده و ۱۲ مسیحی دیگر را نیز به قتل رساندند.

– عناصر داعش در روز پنجشنبه ۲۹ تیر ماه به نیروهای محلی مورد حمایت دولت در روستای مانزوب بر سر راه کوماندا در استان ایتوری حمله کرده و سه تن از ایشان را کشتند.

– دواعش در روز چهارشنبه ۴ مرداد ماه به مسیحیان در نزدیکی روستای مابیلینگا در استان ایتوری حمله کرده و یک تن از ایشان را کشته و چند تن دیگر را زخمی کردند.

– عناصر داعش در روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه کمینی علیه یک کاروان تجاری متعلق به مسیحیان در راه مامباسا و در نزدیکی روستای باندیبومی در استان ایتوری اجرا کرده و چهار تن از مسیحیان را کشته و تعداد هشت کامیون را به آتش کشیدند.

– دواعش در روز پنجشنبه ۲ شهریور ماه به روستاهای یولیمبی و ایپانزا و مانگو در استان ایتوری حمله کرده و سه تن از مسیحیان را کشتند.

– عناصر داعش در روز پنجشنبه ۱۶ شهریور ماه به تجمع مسیحیان در روستای بالینجینا در استان ایتوری حمله کرده و نزدیک به ۱۸ تن از ایشان را به قتل رساندند.

لازم به ذکر است که دواعش در مدت سه ماهه تابستان به حملات خود علیه تجمع مسیحیان در شرق کنگو ادامه داده و تلاش کردند تا همچون دوره‌های قبل و البته ضعیف‌تر ار گذسته راه‌های مواصلاتی بین روستاها و شهرها را نا امن کنند.

گفتنی است که داعش به خلاف دوره‌های قبل کمتر به مستند سازی تحرکات خود پرداخت و تصاویر کمی از تحرکاتش در سه ماهه تابستان منتشر کرده‌است. آنچه در این گزارش آمده بر اساس آمار منابع خبری داعش بوده و در آن از تلفات احتمالی عناصر داعش سخنی به میان نیامده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.