تحولات یمن، ۱۰ مهر ۱۴۰۲

دوشنبه 10 مهر 1402 - 13:02
https://iswnews.com/?p=104507

کاروان جدید نیروهای ارتش آمریکا وارد پایگاه مره در حومه‌ی غربی شهر عتق، مرکز استان شبوه شدند.

۱- شبوه:
در ۹ مهر ماه، کاروان جدید نیروهای ارتش آمریکا وارد پایگاه مره در حومه‌ی غربی شهر عتق، مرکز استان شبوه شدند. این مناطق تحت کنترل نیروهای دفاع شبوه و العمالقه است که تحت فرمان امارات قرار دارند. همچنین در روزهای گذشته القاعده حملاتی را به میادین نفتی مدیریت جردان انجام داده بود که منافع آمریکا را تحت شعاع قرار می دهد، از این رو علت اصلی حضور نیروهای آمریکایی در پایگاه مره می تواند جلوگیری از تهدیدات القاعده علیه منابع نفتی این منطقه باشد.

بیشتر بخوانید: حمله القاعده به مواضع نیروهای دفاع شبوه در شمال شبوه

۲- لحج:
افراد مسلح ناشناس سرهنگ محمد علی عبدالله الصینی، فرمانده پیشین امنیت مدیریت المضاربه و رأس العاره و از شیوخ قبایل الصبیحه را در حین عبور از منطقه عتیره در مدیریت تبن به قتل رساندند.

۳- صعده:
– در نتیجه حملات توپخانه‌ای و گلوله باران ائتلاف سعودی به مدیریت منبه، شدا و قطابر در طول ۴۸ ساعت گذشته، سه نفر غیرنظامی شهید و پنج نفر از جمله یک مهاجر آفریقایی زخمی شده است.
– در ۹ مهر ماه، ابوزرعه المحرمی، فرمانده نیروهای العمالقه با حضور در جبهه علب واقع در شمال مدیریت باقم، از آمادگی نیروهای خود برای انتقال به این جبهه و حمله به مواضع انصارالله خبر داد.

نقشه: جهت حملات توپخانه ای ائتلاف سعودی به مدیریت های باقم و شدا در استان صعده

۴- الحدیده:
نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۸۷ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.

۵- صنعا:
حزب کنگره ملی از تغییر اساسی عنوان شده در سخنرانی اخیر سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله و تغییر ساختار دولت فعلی برای ایجاد مشارکت ملی استقبال کردند.

۶- در ۹ مهر ماه، معین عبدالملک، نخست وزیر دولت مستعفی یمن در سفر به قطر، با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر این کشور دیدار کرد. آل ثانی در این دیدار تنها راه حل بحران یمن را مذاکره بین یمنی ها عنوان کرد.

۷- در ۸ مهر ماه، وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت چینی «فان» و «هنگ کنگ هیمارک» را به دلیل حمایت از انصارالله تحریم کرد. طبق ادعای آمریکا، این شرکت ها چند محموله قطعات پهپاد شامل موتورهای سروو (servo motors) به ارزش بیش از ۱۰۰ هزار دلار را به انصارالله فروخته اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.