در روز دوازدهم نبردها، رسانه‌های عبری از وقوع درگیری میان نیروهای مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی پایگاه هوایی هاتزریم خبر دادند. شایان ذکر است پایگاه هاتزریم تا مرز غزه فاصله قابل توجهی دارد و حتی در روزهای اول نبرد طوفان الاقصی و علی‌رغم پیشروی‌های نیروهای مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی، اخباری مبنی بر وقوع درگیری‌های زمینی در این منطقه گزارش نشده بود. این موضوع نشان می‌دهد که نظامیان اسرائیلی همچنان در پاکسازی کامل سرزمین‌های اشغالی و مناطق مشکوک به حضور نیروهای فلسطینی با مشکلی جدی روبرو هستند و احتمال می‌رود طی روزهای آتی نیز شاهد وقوع درگیری‌ میان رزمندگان مقاومت و نیروهای اسرائیلی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه باشیم.

موقعیت پایگاه هاتزریم در حومه بئر السبع – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

به غیر از مورد فوق، درگیری زمینی ویژه و قابل توجهی در اطراف نوار غزه مشاهده نشد. تحرکات نیروی زمینی ارتش اسرائیل در اطراف نوار غزه فعلا همچنان تدافعی است.

حملات راکتی به شهرکهای اسرائیلی اطراف نوار غزه و مناطق دورتر ادامه دارد.

در جبهه شمال، درگیریهای موشکی و توپخانه ای بین حزب الله و رژیم اسرائیل ادامه دارد. در روز چهارشنبه حزب الله لبنان از شهادت سه نفر دیگر از نیروهای خود در جنوب لبنان خبر داد.

طبق گزارش رسانه های اسرائیلی، کابینه جنگی این رژیم در جلسه روز چهارشنبه، با تخلیه شهرک کریات شمونه و تخلیه شهرک ها و روستاهای مرزی تا پنج کیلومتری مرز فلسطین اشغالی با لبنان موافقت کرد. همچنین وزارت حمل و نقل رژیم صهیونیستی پرواز هرگونه پهپاد و پاراگلایدر را در آسمان سرتاسر فلسطین اشغالی ممنوع اعلام کرده است. در صورت اجرای این تصمیمات، احتمال عملیات نظامی و درگیری گسترده ارتش اسرائیل با حزب الله در جنوب لبنان بیش از پیش افزایش خواهد یافت. همچنین اسرائیل برای جلوگیری از اقدامات برهم زننده تمرکز نیروهای پدافندی خود، پرواز پرنده های سبک و… را ممنوع کرده است تا بتواند حملات پهپادی مقاومت را به موقع تشخیص دهد و با آن مقابله کند.

محدوده احتمالی تخلیه ساکنان شهرک های مرزی شمال فلسطین اشغالی با لبنان / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

در صحنه سیاسی،‌ جوزف بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و نمایندگان کابینه نظامی رژیم اسرائیل وارد تل آویو شد. وی پس از ورود به تل آویو، در فرودگاه مورد استقبال نتانیاهو قرار گرفت. رئیس‌جمهور آمریکا در جلسه کابینه جنگی اسرائیل که در مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو برگزار شد نیز شرکت کرد. بایدن در نطق‌های کنفرانس خبری به‌طور کامل از اسرائیل و عملیات این رژیم علیه نوار غزه حمایت کرد.

در خصوص تلفات نبردها، به علت جنایت رژیم اسرائیل در بیمارستان المعمدانی غزه و به خاک و خون کشیدن غیرنظامیان در این بیمارستان، آمار شهدای فلسطینی در یک روز از ۳۰۰۰ نفر به حدود ۳۵۰۰ نفر افزایش پیدا کرد. شمار زخمیان فلسطینی نیز بیشتر از ۱۲ هزار نفر عنوان شده است. در سمت اسرائیل، آمار کشته‌ها تغییر خاصی نکرده است. اسرائیل همچنان از ارائه دقیق تلفات خودداری میکند و با ادامه سیاست قطره چکانی اطلاعات، روزانه به‌صورت بسیار محدود از یک الی ۱۰ نفر از تلفات نظامی خود را در صفحه رسمی ارتش این رژیم منتشر میکند. اما اتفاق جالب در خصوص تلفات رژیم این است که کانال وزارت بهداشت اسرائیل خبری مبنی بر کشته شدن بیش از ۲۰۰۰ نفر اسرائیلی منتشر کرد؛ اما این خبر سریعا از روی کانال پاک شد. از این رو، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، تعداد تلفات اسرائیل بسیار بیشتر از عدد ۱۵۰۰ نفر است.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و شمال فلسطین، ۲۵ مهر ۱۴۰۲ (نقشه میدانی)

وضعیت نظامی در اطراف غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.