در روز هفدهم نبردها، درگیری زمینی ویژه و قابل توجهی در اطراف نوار غزه مشاهده نشد. تحرکات نیروی زمینی ارتش اسرائیل در اطراف نوار غزه فعلا همچنان تدافعی است. همچنین، حملات راکتی به شهرکهای اسرائیلی اطراف نوار غزه و مناطق دورتر ادامه دارد؛ اما از شدت حملات راکتی به طرز محسوسی کاسته شده است.

تنها اتفاق مهم در اطراف نوار غزه، حمله پهپادی القسام به پایگاه هاتزریم و پایگاه تزلیم بود. کتائب القسام با دو فروند پهپاد انتحاری زواری مواضع اسکادران ۱۰۷ “شوالیه های دم نارنجی” نیروی هوایی ارتش اسرائیل در پایگاه هوایی هاتزریم و مقر لشکر سینا در پایگاه تزلیم را مورد حمله قرار دادند. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط ارتش اسرائیل، این دو پهپاد در مناطق نیرعوز و عین هابسور در شرق نوار غزه رهگیری و منهدم شدند.

در جبهه شمال، درگیریهای توپخانه‌ای و موشکی بین نیروهای حزب الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی ادامه دارد. حزب الله مانند روزهای گذشته با استفاده از موشک های هدایت شونده ضد تانک چندین بار به پاسگاه‌های مرزی و تجهیزات نظامی اسرائیل حمله کرد. اتفاق مهم این روز، نفوذ یک فروند پهپاد مقاومت به شمال حیفا بود. بر اساس اطلاعات موجود یک فروند پهپاد نیروهای مقاومت از مبدا لبنان و از طریق دریای مدیترانه به خلیج حیفا نفوذ کرد. در پی این اقدام، پدافند هوایی اسرائیل در آسمان شهر ساحلی عکا فعال شد و با این پهپاد مقابله کرد.

همچنین چهار تن از اعضای حزب الله در درگیری های امروز به شهادت رسیدند. ارتش اسرائیل نیز نام دو نفر از نیروهایی که در نبردهای جبهه شمالی کشته شده اند را منتشر کرد. بدین ترتیب تعداد تلفات “نظامی” اعلامی ارتش رژیم اسرائیل به ۳۰۸ نفر رسید.

در خصوص میزان تلفات جنگ، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای غزه تا این لحظه به بیش از ۵۰۸۷ نفر افزایش یافته و شمار مجروحان هم به بیش از ۱۵۲۷۳ نفر رسیده است. در کرانه باختری نیز دستکم ۹۰ فلسطینی شهید و بیش از ۱۳۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و شمال فلسطین، ۳۰ مهر ۱۴۰۲ (نقشه میدانی)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.