حزب الله لبنان ظهر روز ۱۳ آبان ماه، طی بیانیه‌ای از حمله راکتی و گلوله باران مواضع ارتش اسرائیل در پایگاه جل العلام، الجرداح، حدب البستان، المالکیه و المطله (متولا) در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

همچنین صبح امروز یک بالن جاسوسی در آسمان منطقه مسگاو عام توسط نیروهای حزب الله رصد و منهدم شد و پایگاه العباد در روبروی منطقه حولا نیز مورد حمله راکتی حزب الله قرار گرفت.

در این میان انتشار ویدیویی منتسب به حمله نیروهای حزب الله به مواضع اسرائیل در پایگاه مرزی جل العلام واقع در شمال رأس الناقوره خبرساز شد. در این ویدیو چند راکت سنگین اطراف پایگاه را به طور سنگین مورد حمله قرار می دهند و انفجارهای شدیدی در این پایگاه رخ می دهد.

ویدیوی منتسب به حمله حزب الله به پایگاه جل العلام در شمال رأس الناقوره

برخی منابع تابع حزب الله لبنان مدعی هستند که حزب الله در این حمله از راکت برکان استفاده کرده است و برخی دیگر با تطبیق تصاویر این حمله با موشک اسپایس ۲۰۰۰ مدعی هستند که اسرائیل اطراف پایگاه را به دلایل نامعلومی (احتمالا نفوذ نیروهای حزب الله به اطراف پایگاه جل العلام) مورد اصابت قرار داده است.

سرجنگی راکت برکان حدود ۱۰۰ کیلوگرم و برد آن حدود ۵ کیلومتر است. حجم انفجار این راکت بسیار بالاست، از این رو حجم انفجارهای سنگین در پایگاه جل العلام ناظر را به این سمت سوق می دهد که حزب الله در این حمله از دستکم پنج فروند راکت برکان استفاده کرده است. اما با توجه به شباهت تصویر راکت شلیک شده در ویدیو به بمب SPICE-2000 و همچنین عدم تایید ویدیو توسط رسانه‌های رسمی حزب الله، احتمال اجرای این حمله توسط ارتش اسرائیل بیشتر است.

تصویر بمب به کار برده شده در ویدیوی پایگاه جل العلام که به بمب SPICE-2000 شباهت بیشتری دارد
نقشه: موقعیت نقاط حملات حزب الله در ۱۳ آبان / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.