آتش باران حزب الله و مقاومت از جنوب لبنان علیه اسرائیل

دوشنبه 22 آبان 1402 - 11:20
https://iswnews.com/?p=108892

حزب الله و گروه‌های مقاومت در ۲۱ آبان ماه، موج جدیدی از حملات را از جنوب لبنان آغاز کردند و خسارات جدی به ارتش رژیم اسرائیل وارد کردند.

نیروهای حزب‌الله لبنان، ابتدا یک تیم فنی اسرائیلی را که در حال نصب دستگاه‌های جاسوسی و جاسوسی در نزدیکی پادگان دوفف بود، هدف قرار دادند. ویدیوهای منتشر شده از صحنه حادثه، چندین خودرو آسیب دیده یا منهدم شده را نشان می‌دهد. رسانه‌های عبری گزارش دادند که در این حمله شش نفر زخمی شدند که حال یک نفر بحرانی و پنج نفر دیگر وخیم گزارش شده است.

درست پس از اولین حمله، یک کامیون حامل یک دستگاه بولدوزر ارتش اسرائیل، در نزدیکی پادگان دوفف نیز مورد هدف رزمندگان حزب الله قرار گرفت.

مدتی بعد، حزب الله لبنان، محل تجمع نظامیان اسرائیلی را در نزدیکی مثلث الطیحات واقع در مرز میس الجبل هدف قرار داد. ویدیوی منتشر شده توسط مرکز رسانه‌ای حزب‌الله نشان می‌دهد که تعدادی از نظامیان اسرائیلی در این حمله کشته یا زخمی شده‌اند.

تجمع دیگری از نیروهای اسرائیلی در پایگاه نظامی «برکه ریشه» مورد هدف رزمندگان حزب الله قرار گرفت. نیروهای حزب الله پادگان «زرعیت» را نیز گلوله باران کردند. این گروه همچنین ویدوییی را منتشر کرد که نشان دهنده انهدام یک سیستم نظارتی در نزدیکی پادگان «المالکیه» بود.

حزب الله در پنج بیانیه جداگانه ضمن پذیرش مسئولیت این حملات اعلام کرد که این حملات “در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنها” انجام شده است. در نتیجه یک حمله خمپاره‌ای که پایگاه نظامی المناره را هدف قرار داد، هفت نظامی اسرائیلی به طور سطحی مجروح شدند. جنبش حماس فلسطین نیز پس از توقفی کوتاه، حملات خود را از جنوب لبنان از سر گرفت و اعلام کرد که نیروهای آن، مناطق شمالی حیفا از جمله نهاریا و عکا را مورد هدف قرار داده‌اند. این سنگین ترین حمله راکتی این گروه از جبهه لبنان بود.

اسرائیل تأیید کرد که ۱۵ فروند راکت به سمت حیفا شلیک شده است. به گفته ارتش اسرائیل، ۴ فروند راکت توسط سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین رهگیری شد و سایر راکت‌ها در مناطق باز سقوط کردند. رسانه‌های عبری تلفاتی گزارش ندادند. ارتش اسرائیل در پاسخ به این حملات، یک سری حملات توپخانه‌ای و هوایی به جنوب لبنان انجام داد. طبق اعلام رسانه‌ها، در یکی از این حملات دو غیرنظامی زخمی شدند. همچنین حزب‌الله لبنان نیز طی بیانیه‌ای از شهادت یکی از نیروهای خود خبر داد.

این شدیدترین دور درگیری‌ها در مرز لبنان و اسرائیل از زمان آغاز تجاوز ارتش رژیم اسرائیل به غزه در ماه گذشته بود؛ درگیری‌های مداوم در جبهه لبنان می‌تواند به سرعت به یک جنگ تمام عیار منطقه ای تبدیل شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.