نیروهای حزب الله صبح امروز پایگاه بیرانیت و مرکز فرماندهی لشکر ۹۱ در مناطق مرزی شمال فلسطین اشغالی را با دو فروند راکت سنگین برکان مورد حمله و اصابت دقیق قرار دادند.

بی شک این حمله یکی از سنگین ترین حملات راکتی است که تاکنون حزب الله به مواضع اسرائیل انجام داده است و به جرات می‌توان گفت که تاکنون چنین حجم تخریبی در پایگاه های مرزی اسرائیل دیده نشده است.

اهمیت این ضربه آنجایی مشخص می‌شود که پایگاه بیرانیت، مقر لشکر ۹۱ ارتش اسرائیل و یکی از قدیمی ترین پایگاه های صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی است. این پایگاه در جریان جنگ ۳۳ روزه و درگیریهای یک ماه اخیر نیز مورد حملات راکتی و توپخانه‌ای حزب الله قرار گرفته بود اما تاکنون چنین ضربه‌ای را دریافت نکرده بود. بیرانیت در یک کیلومتری شهرک‌های اشغالی ساسا و نتوعا قرار دارد و تخریب و یا سقوط آن به منزله دستیابی آسان نیروهای مقاومت به این دو منطقه مرزی است.

ویدیوی بخش رسانه‌ای حزب الله از لحظه‌ی شلیک راکت های برکان به سمت مواضع اسرائیل و اصابت آنها به پایگاه بیرانیت
ویدیو: لحظه اصابت راکت های سنگین برکان حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل در پایگاه بیرانیت (۱)
ویدیو: لحظه اصابت راکت های سنگین برکان حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل در پایگاه بیرانیت (۲)

طبق اظهارات مقامات و رسانه های حزب الله، وزن راکت برکان (آشتفشان) بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم متغیر است و برد آن حدود ۵ کیلومتر است. حجم انفجار این راکت به دلیل سرجنگی سنگین بسیار بالاست و انفجارها و اصابت هر یک از آنها حجم تخریب سنگینی را در پایگاه های مرزی اسرائیل به وجود می‌آورد. این راکت برای اولین در۱۳ آبان وارد درگیری های جنوب لبنان شد و ضربات متعددی را به اسرائیل وارد کرده است.

ویدیو: وضعیت پایگاه بیرانیت پس از حمله راکتی حزب الله (۱)
ویدیو: وضعیت پایگاه بیرانیت پس از حمله راکتی حزب الله (۲)
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.