حمله پهپادهای ارتش یمن به دو کشتی خارجی در دریای سرخ

دوشنبه 27 آذر 1402 - 17:07
https://iswnews.com/?p=111088

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات امروز ارتش یمن علیه دو کشتی خارجی مرتبط با اسرائیل را بیان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروی دریایی ارتش یمن در یک عملیات نظامی با استفاده از دو فروند پهپاد انتحاری، دو کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ مورد حمله قرار داد.

طبق بیانیه سرتیپ یحیی سریع، نفتکش سوان آتلانتیک و کشتی کانتینربر ام اس سی کلارا (MSC Clara) با دو فروند پهپاد انتحاری مورد حمله و اصابت قرار گرفتند. حمله به این دو کشتی پس از آن صورت گرفت که خدمه آنها از پاسخگویی به تماس های نیروهای دریایی ارتش یمن خودداری کردند.

نیروهای مسلح یمن در این بیانیه، مجدداً به همه کشتی‌های خارجی به جز کشتی هایی که به مقصد بنادر اسرائیلی در حرکت هستند، اطمینان داد که هیچ آسیبی متوجه آنها نخواهد شد و آنها باید دستگاه موقعیت یابی خود را فعال نگه دارند.

نیروهای مسلح یمن همچنین تاکید کرد که در هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی و وابسته به آنها دریغ نخواهد کرد و از حرکت کشتی‌های عازم به بنادر اسرائیلی با هر ملیتی که باشند، تا زمانی که مواد غذایی و دارویی مورد نیاز مردم نوار غزه وارد نشود، جلوگیری می‌کنند.

طبق بررسی های تحولات جهان اسلام، این یازدهمین عملیات رسمی دریایی ارتش یمن علیه کشتی های اسرائیلی در دریای سرخ و عرب است و تاکنون بیش از ۱۳ کشتی اسرائیلی و وابسته به این رژیم مورد حمله و یا توقیف نیروهای مسلح یمن واقع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: دو کشتی باری دیگر در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفتند (ویدیو)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.