طبق گزارش مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا صبح امروز یک کشتی خارجی در ۵۰ مایلی شرق عمان توسط افراد ناشناسی توقیف شده است.

مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا صبح امروز ۲۱ دی ماه، در گزارشی از وقوع یک حادثه در ۵۰ مایلی شرق عمان خبر داد. این مرکز همچنین افزود که عمان در حال بررسی این حادثه است و به کشتی‌ها توصیه کرد که مراقب باشند و هرگونه فعالیت مشکوک را به آنها گزارش دهند.

دقایقی بعد از این پیام، مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا مجددا مدعی شد گزارشی در مورد ورود افرادی به یک کشتی در سواحل عمان دریافت کرده و این مرکز نمی تواند با خدمه این کشتی تماس بگیرد.

به ادعای شرکت امنیت دریایی بریتانیایی امبری، نام کشتی توقیف شده در دریای عمان، سنت نیکولاس (ST NIKOLAS) است و توسط شش نظامی ناشناس ربوده شده است.

طبق بررسی های تحولات جهان اسلام، این نفتکش از مبدأ بصره به سمت بندر علیاگا در سواحل غربی ترکیه در حال حرکت بوده است. این تانکر در گذشته سوئز راجان (SUEZ RAJAN) نام داشته و متعلق به شرکت یونانی امپایر نویگیشن بوده و تحت پرچم جزایر مارشال فعالیت می‌کرده است. این تانکر در تاریخ نامعلومی پس از فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی در سواحل سنگاپور توسط آمریکا توقیف شد و یک میلیون بشکه نفت خام آن فروخته و توسط آمریکا مصادره شد. آمریکایی‌ها شرکت یونانی را به جرم قاچاق نفت برای ایران به پرداخت دو میلیون و ۴۰۰ هزار دلار جریمه محکوم کردند و نفتکش را تحت نام جدید سنت نیکولاس به فعالیت درآوردند.

البته ایران پس از این اتفاق، دو نفتکش «نیووی» و «ادونتج سوئیت» را در دریای عمان توقیف کرده بود و توقیف کشتی سنت نیکولاس یا همان سوئز راجان (در صورت صحت خبر) را می‌توان “عملیات بازپس‌گیری اموال ایران از آمریکا” تلقی کرد.

بیشتر بخوانید: نیروی دریایی ارتش: نفتکش متخلف آمریکایی توقیف شد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.