یک رسانه آمریکایی روز گذشته اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد نیروهای آمریکایی بیشتری را به کشورهای سوریه و عراق اعزام کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رسانه آمریکایی سی‌بی‌اس فیلادلفیا در ۲۴ دی ماه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا قصد دارد ۱۵۰۰ نظامی را از نیوجرسی به منطقه غرب آسیا اعزام کند.

گفته می‌شود این بزرگترین استقرار سربازان گارد ملی ارتش در نیوجرسی در منطقه غرب آسیا از سال سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون خواهد بود. این نیروها به مدت حدودا ۱۰ ماه در کشورهای عراق و سوریه مستقر خواهند شد.
گارد ملی ارتش (Army National Guard) یک سازمان شبه‌نظامی و نیروی ذخیره نظامی در آمریکا است که واحدهای مختلف آن در هر ایالت آمریکا مستقر هستند و تحت نظر فرمانداران هر ایالت اداره می‌شوند. نیروهای این سازمان زیر نظر ارتش آمریکا فعالیت میکنند.

شایان ذکر است حدود ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی در مناطق مختلف عراق حضور دارند و حدود ۹۰۰ نظامی دیگر نیز در شرق سوریه مستقر می‌باشند.

تصمیم اعزام نیرو به کشورهای عراق و سوریه تحت قالب ائتلاف مبارزه با گروه تروریستی داعش در حالی اتخاذ شده است که مقامات عراق و گروه‌های مقاومت بیشتر از گذشته پیگیر طرح اخراج نظامیان آمریکایی در عراق می‌باشند. افزایش تحرکات آمریکایی‌ها و اعزام نیروهای نظامی بیشتر به سوریه و عراق می‌تواند تنش‌های به وجود آمده در منطقه غرب آسیا را تشدید کند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.