تلاش الشباب برای جذب قبایل سومالی

چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 12:17
https://iswnews.com/?p=113027

در جامعه قبیله‌ای سومالی هر یک از نیروهای درگیر تلاش می‌کنند قبایل را به سمت جبهه خود بیاورند و در این بین الشباب المجاهدین از این امر مستثنی نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” به نقل از خبرگزاری شهاده وابسته به الشباب المجاهدین سومالی قبیله مرسدی با حضور ریش سفیدان و بزرگان و شیوخ خود در مناطق تحت سیطره الشباب المجاهدین در شهر برجان در ولایت جلجدود در مرکز سومالی دست به رژه نظامی زدند.

از نظر خبرگزاری وابسته به الشباب، این رژه نشان‌دهنده رضایت این قبیله از حاکمیت الشباب در ولایات موسوم به “ولایات اسلامی” سومالی می‌باشد.

خبرگزاری شهاده ضمن انتشار تصاویری از این رژه و تجمع، از آمادگی کامل قبیله مرسدی برای مقابله با نیروهای دولتی و نیروهای بین‌المللی و آفریقایی خبر داد.

قبیله مرسدی جنگ نیروهای دولت سومالی و نیروهای بین‎‌المللی حامی آن‌ها با الشباب را جنگ با قبیله خود تلقی کردند و نسبت به یک جنگ طولانی مدت در سومالی هشدار دادند.

گفتنی است که گروه الشباب المجاهدین سومالی تلاش می‌کند با ارائه خدمات مختلف به ساکنان مناطق تحت سیطره‌اش در مرکز و جنوب سومالی، ساکنان این مناطق را با خود همراه سازد.

کمک‌های غذایی به آسیب دیدگان از طوفان‌های چند ماه اخیر سومالی و همچنین ایجاد سد و کانال‌های کشاورزی برخی از اقدامات الشباب المجاهدین برای جلب رضایت ساکنان مناطق تحت سیطره‌اش در مرکز و جنوب سومالی می‌باشد.

لازم به ذکر است که دولت سومالی در سال گذشته حملات جدیدی را علیه مواضع الشباب المجاهدین ترتیب داد و تلاش کرد تا قبایل سومالی را در این حملات همراه سازد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.