رونمایی از خط تولید پهپاد گیران در روسیه (ویدیو)

سه شنبه 15 اسفند 1402 - 17:02
https://iswnews.com/?p=115008

رسانه‌های روسیه برای نخستین‌بار، ویدیویی از خط تولید نسخه روسی سازی شده‌ی پهپاد انتحاری شاهد-۱۳۶ که اکنون با عنوان “گیران” شناخته می‌شود را منتشر کردند.

بر اساس این ویدیو، صدها فروند پهپاد گیران از خط مونتاژ خارج شده و در آینده‌ای نزدیک علیه اهدافی نظامی در اوکراین به‌کارگیری خواهند شد. گفته می‌شود ظرفیت این کارخانه، تولید ده‌ها فروند پهپاد در هفته می‌باشد.

پهپادهای گیران یکی از نمادهای اصلی عملیات نظامی روسیه در اوکراین است و هرجا که این پهپاد وارد نبرد می‌شود، احتمال خسارت بر مواضع دشمن تقریبا حتمی است. ارتش روسیه با استفاده از این پهپادها، عقبه و نیروهای پشتیبانی ارتش اوکراین و همچنین زیرساخت‌های این کشور را مورد هدف قرار می‌دهد. پس از ورود این پهپادها به جنگ اوکراین بود که کفه‌ی جنگ به طرز محسوسی به نفع روسیه برگشت.

مقامات اوکراینی در هفته‌های گذشته، از به‌کارگیری نسخه جدید پهپاد گیران توسط ارتش روسیه خبر داده و مدعی شدند که شناسایی و رهگیری آنها توسط خدمه سامانه پدافند هوایی اوکراین بسیار دشوارتر از گذشته است.

لازم به ذکر است، بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مقامات نظامی ایران، لایسنس تولید این پهپاد، پیش از جنگ روسیه و اوکراین به ارتش روسیه فروخته شده بود و اکنون روسیه با راه اندازی خط تولید گیران در خاک خود به‌صورت انبوه آن را تولید می‌کند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.