پیشروی ارتش اسرائیل در محور رفح (نقشه میدانی)

یکشنبه 6 خرداد 1403 - 18:19
https://iswnews.com/?p=118712

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته و به ویژه ساعات اخیر، موفق به پیشروی در موازات خط مرزی مصر شده‌اند و تا حوالی جنوب شهر رفح از جمله دروازه صلاح الدین و اطراف آن را به تصرف خود درآوردند.

درگیری‌ها میان رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست در مناطق جنوبی رفح به ویژه شمال محله‌های الجنینه و السلام و در محله برزیل و حومه دروازه صلاح الدین همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش منابع محلی، نیروهای اسرائیلی در استادیوم شهرداری (شرق دروازه صلاح الدین) و همچنین شمال بیمارستان ابویوسف النجار تجمع کرده اند.

با توجه به تراکم و محیط شهری مناطق جنوبی رفح و همچنین حملات پارتیزانی رزمندگان مقاومت علیه نظامیان صهیونیست، انتظار می‌رود ارتش اسرائیل با انجام حملات توپخانه‌ای و هوایی شدید، مسیر را برای پیشروی نیروهای خودی هموار سازد.

پیشروی ارتش اسرائیل در محور رفح و حملات گسترده به این منطقه در حالی صورت می‌گیرد که دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه در ۴ خرداد ماه، دستور توقف فوری حمله رژیم صهیونیستی به رفح را صادر کرد.

در شمال نوار غزه نیز درگیریها در شرق اردوگاه جبالیا میان نظامیان صهیونیست و رزمندگان مقاومت ادامه دارد. ارتش اسرائیل به آهستگی در حال افزایش مناطق تحت سیطره خود در اردوگاه جبالیا است.

📌 مشاهده نقشه آنلاین نوار غزه

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.