تصاویر حمله انغماسی به یک فرودگاه نظامی در باماکو پایتخت مالی

چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 07:48
https://iswnews.com/?p=121581

عناصر انغماسی جماعه نصره الإسلام والمسلمین به یک فرودگاه نظامی در باماکو پایتخت مالی حمله کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی – خبری «تحولات جهان اسلام» عناصر انغماسی جماعه نصره الإسلام والمسلمین در روز سه شنبه ۲۷ شهریورماه به فرودگاه نظامی «مودیبوکایتا» و آکادمی نظامی ارتش مالی در «فلاجی» واقع در باماکو پایتخت کشور مالی حمله کردند.

منابع خبری جماعه نصره الإسلام و المسلمین اظهار داشتند که پس از حمله عناصر جماعت درگیری با نیروهای ارتش مالی آغاز شد و نه ساعت به طور انجامید و طی آن صدها کشته و زخمی در میان نیروهای ارتش برجای گذاشت.

عناصر جماعت در خلال عملیات توانستند شش هواپیمای نظامی را منهدم کرده و چهار هواپیمای دیگر را نیز از کار بیندازند، همچنین توانستند ده‌ها خودروی نظامی و نفربر و دیگر تجهیزات نظامی موجود در پایگاه را منهدم سازند. در این عملیات تمام عناصر انغماسی کشته شدند.

گفتنی است که ارتش مالی طی بیانیه‌ای حمله عناصر انغماسی را تأیید کرد و اعلام کرد که هدف تروریست‌ها را ناکام گذاشته و توانسته‌است اوضاع را در باماکو تحت کنترل درآورد.

وسیم نصر کارشناس جریان‌های افراطی در آفریقا در گفتگو با فرانس ۲۴ اظهار داشت که این حمله می‌تواند آغازی برای یک سلسله عملیات در روزهای آینده باشد.

لازم به ذکر است که الزلاقه بازوی رسانه‌ای جماعه نصره الإسلام و المسلمین پس از پایان عملیات، تصاویری از عناصر انغماسی خود در این یورش را منتشر کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.