تحولات سوریه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 12:29
https://iswnews.com/?p=121609

در ادامه ناامنی‌ها و حملات مسلحین علیه مواضع و نیروهای ارتش سوریه در جنوب این کشور، افراد مسلح ناشناس، ایست بازرسی اطلاعات نیروی هوایی ارتش سوریه در نزدیکی روستای رخم در حومه شرقی درعا را مورد هدف قرار دادند. در این حملات دو نظامی سوری زخمی شدند.

۱- حلب:
– در ۵ شهریور ماه، نیروهای ارتش ترکیه و پلیس نظامی روسیه پس از یک سال توقف گشت‌زنی به دلایل امنیتی، روند گشت‌زنی را با حضور در اطراف شهر عین العرب(کوبانی) واقع در استان حلب از سر گرفتند.
– در ۱۲ شهریور ماه، مسلحین هیئت تحریر الشام با یورش به مواضع ارتش سوریه در محور کباشین واقع در شمال غرب حلب، دو تن از نظامیان سوری را به اسارت گرفتند.
– در ۱۸ شهریور ماه، پهپادهای ارتش ترکیه، یک دستگاه خودروی متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه در نزدیکی شهر عین العرب (کوبانی) را مورد هدف قرار دادند.
– در ۱۸ شهریور ماه، ارتش سوریه، مواضع مسلحین در منطقه کفرتعال واقع در استان حلب را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.
– در ۲۴ شهریور ماه، ارتش سوریه، مواضع مسلحین در منطقه تقاد در غرب حلب را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.
– در ۲۴ شهریور ماه، مسلحین تحت حمایت ترکیه، روستای مرعناز در حومه‌ی عفرین را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.
– در تاریخ ۱۹ و ۲۶ شهریور ماه، گشت زنی مشترک پلیس نظامی روسیه و نیروهای ارتش ترکیه در در اطراف شهر عین العرب (کوبانی) واقع در استان حلب سوریه انجام شد.
– در ۲۶ شهریور ماه، نیروهای ارتش سوریه با استفاده از کوادکوپترهای انتحاری، مواضع مسلحین در منطقه کفرنوران واقع در غرب حلب را مورد هدف قرار دادند.

۲- ادلب:
– در ۲ شهریور ماه، یک فروند پهپاد MQ-9 ائتلاف آمریکایی، یک دستگاه موتورسیکلت را در جاده الباره – احسم واقع در جنوب استان ادلب مورد هدف قرار داد. ساعاتی پس از حمله، ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای از حمله پهپادی علیه یکی از فرماندهان ارشد مسلحین حراس الدین به نام “ابو عبدالرحمن مکی” در سوریه خبر داد.
– در ۴ شهریور ماه، مواضع مسلحین در حومه منطقه “معربلیت” واقع در جنوب ادلب هدف حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه قرار گرفت.
– خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار گزارشی اعلام کرد که اوکراین با هماهنگی آمریکا، اقدامات ویژه‌ای را برای تجهیز و آموزش تروریست‌های “هیئت تحریر الشام” با هدف گشودن جبهه‌ای جدید علیه روسیه در سوریه انجام داده است. مربیان نظامی اوکراین وارد استان ادلب سوریه شده و روند تولید، آموزش و تجهیز پهپادها و کوادکوپترها را آغاز کرده‌اند. بر اساس ادعای رسانه‌های روسی، دستکم ۲۵۰ فروند پهپاد انتحاری وارد استان ادلب شده تا علیه نیروهای روسی به‌کارگیری شود.
– در ۲۴ شهریور ماه، مواضع مسلحین در منطقه کنصفره در استان ادلب هدف حمله توپخانه‌ای ارتش سوریه قرار گرفت.

۳- درعا:
– در ۴ شهریور ماه، نیروهای اطلاعات هوایی ارتش سوریه در یک ایست بازرسی حدفاصل مناطق داعل و ابطع هدف حملات مسلحین قرار گرفتند. در جریان تبادل آتش در اطراف داعل، یک خودروی اطلاعات نیروی هوایی سوریه هدف حمله مسلحین قرار گرفت و منهدم شد. مسلحین قبل از انهدام خودرو، یک سلاح دوشکا و مقداری تسلیحات را به غنیمت گرفتند.
– در ۱۵ شهریور ماه، در پی حمله مسلحین ناشناس به یک دستگاه خودرو در جاده صیدا و النعیمه واقع در استان درعا، سه تن از نیروهای امنیتی سوری به نام‌های “حمزه المرعی”، “سموؤل حمدان” و “جوهر جوهر” به شهادت رسیدند. این افراد در حال اعزام به گذرگاه مرزی نصیب بودند.
– در ۲۴ شهریور ماه، یک ایست و بازرسی ارتش سوریه در بین مناطق جاسم و انخل واقع در استان درعا، هدف حمله مسلحین ناشناس قرار گرفت.
– در ۲۶ شهریور ماه، مسلحین ناشناس، ایست بازرسی اطلاعات نیروی هوایی ارتش سوریه در نزدیکی روستای رخم در حومه شرقی درعا را مورد هدف قرار دادند که طی آن دو نظامی سوری زخمی شدند. زخمی‌ها به بیمارستان الوطنی شهر درعا منتقل شدند و تا این لحظه جزئیاتی از وضعیت سلامتی آنان منتشر نشده است.

۴- دیرالزور:
– در ۷ شهریور ماه، یک فروند پهپاد ائتلاف آمریکایی در نزدیکی روستای البولیل واقع در استان دیرالزور توسط نیروهای دفاع وطنی سوریه ساقط شد.
– در ۸ شهریور ماه، مواضع ائتلاف آمریکایی در تاسیسات گازی کونکو هدف حمله پهپادی گروه‌های مقاومت قرار گرفت.
– در ۱۵ شهریور ماه، پهپادهای ائتلاف آمریکایی، یک دستگاه کامیون در نزدیکی شهرک السکریه شهر البوکمال واقع در استان دیرالزور را مورد هدف قرار دادند که طی این حمله ۱ نفر شهید و ۴ غیرنظامی زخمی شدند.
– در ۲۱ شهریور ماه، عناصر گروه تروریستی داعش عملیاتی را علیه مواضع ارتش سوریه در حد فاصل مناطق المیادین و قوریه واقع در استان دیرالزور ترتیب دادند که طی آن درگیری‌های شدیدی به وقوع پیوست. در نتیجه این درگیری‌ها، یک نظامی سوری شهید و سه تن دیگر زخمی شدند.

۵- حسکه:
– در ۱۸ شهریور ماه، مسلحین تحت حمایت ترکیه، مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در حومه شهر تل تمر را هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند.
– در ۲۵ شهریور ماه، گروه‌های مقاومت، پایگاه نظامیان آمریکایی (رمیلان) در روستای خراب الجیر واقع در پنج کیلومتری گذرگاه مرزی الیعروبیه در استان حسکه در شرق سوریه را هدف حمله پهپادی قرار دادند.

۶- رقه:
– عناصر گروه تروریستی داعش، دو جوان را به اتهام جاسوسی برای نیروهای دموکراتیک سوریه در نزدیکی رقه سر بریدند و تصاویری از این اعدام را منتشر کردند.
– جنگنده‌های ارتش روسیه، سلسله حملات را علیه مخفیگاه‌های متعلق به گروه تروریستی داعش در استان رقه ترتیب دادند. طبق اعلام منابع محلی، مخفیگاه‌های عناصر داعش در مناطق معدان و الرصافه هدف حملات جنگنده‌های روسی قرار گرفت.
– در ۲۶ شهریور ماه، نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) از بازداشت دو تن از اعضای گروه تروریستی داعش در شمال شرق شهر رقه خبر دادند. این عملیات در ۲۴ شهریور ماه و با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی انجام شد.

۷- دمشق:
– عبدالله الحریص، کاردار سفارت عربستان در سوریه از بازگشایی این سفارتخانه در دمشق به صورت رسمی خبر داد.
– در ۲۶ شهریور ماه، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه در دمشق درباره مسائل امنیتی و منطقه‌ای گفتگو کرد.

۸- حماه:
در ۱۸ شهریور ماه، در نتیجه حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به اهدافی در استان حماه، ۱۸ نفر شهید و ۳۷ نفر دیگر زخمی شدند.

۹- قنیطره:
در ۲۲ شهریور ماه، پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی، یک دستگاه خودرو در حومه شرقی شهرک خان ارنبه واقع در استان قنیطره را مورد هدف قرار دادند که طی این حمله، دو نفر به شهادت رسیدند‌.

۱۰- در ۲ شهریور ماه، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی با شلیک چند فروند موشک، اهدافی را در مناطق مرکزی سوریه مورد هدف قرار دادند. این حمله منجر به زخمی شدن هفت غیرنظامی و وقوع خسارات مادی شد.

۱۱- سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با رسانه راشاتودی (RT) بیان داشت که نشستی با حضور روسیه، ایران، ترکیه و سوریه برای عادی سازی روابط میان آنکارا و دمشق در آینده برگزار خواهد شد.

۱۲- در ۱۳ شهریور ماه، ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی به نام “خالد احمد الدندل” را طی عملیات مشترک با نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) بازداشت کردند.

۱۳- ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از عناصر گروه تروریستی داعش طی عملیات نیروهای سنتکام در ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور ماه) کشته شد.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.