تشکیل اتاق مشترک موساد و سیا برای یمن

جمعه 30 شهریور 1403 - 15:24
https://iswnews.com/?p=121685

سازمان های موساد و سیا در اقدامی هماهنگ یک اتاق عملیات مشترک برای مقابله با تشدید تنش نظامی در یمن تشکیل دادند.

طبق گزارش رسانه های غربی به نقل از دیپلمات های آمریکایی، سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد) و آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) اقدامات جدیدی را برای مقابله با تشدید تنش در یمن آغاز کرده‌اند و در این راستا یک اتاق عملیات مشترک تحت نظارت افسران موساد و اطلاعات آمریکا و با مشارکت گروه‌های یمنی مخالف انصارالله ایجاد شده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که عربستان سعودی پیشنهاد آمریکا برای شروع درگیری و رهبری جبهات داخلی را علیه ارتش یمن رد کرد.

به گفته این منابع، استیون فاگین، سفیر آمریکا در یمن با واسطه گری مقامات اماراتی جلسه‌ای با سران گروه‌های تابع امارات در یمن برگزار کرده و از طرف‌های یمنی خواسته تا اختلافات خود را کنار بگذارند و برای مواجهه با مشکل اصلی یعنی انصارالله متحد شوند. فاگین در این دیدار بر حمایت همه جانبه آمریکا از آنها تاکید کرده است.

اقدام آمریکا در تحریک مخالفین انصارالله در یمن پس از شکست ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در جلوگیری از حملات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن علیه کشتیرانی اسرائیل انجام می‌گیرد. آمریکایی‌ها معتقدند که با درگیری زمینی می‌توانند تمرکز انصارالله را از دریای سرخ و خلیج عدن را دور کنند و از انجام دوباره حملات موشکی و پهپادی به مواضع اسرائیل در فلسطین اشغالی جلوگیری کنند. در همین حال، رهبر انصارالله ضمن هشدار به دشمنان غربی درباره هرگونه ماجراجویی در خاک یمن اعلام کرد که دشمن در مواجهه زمینی نیز غافلگیر خواهد شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.