حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای، شهادت حاج ابراهیم عقیل، معاون عملیاتی دبیرکل حزب الله و ۱۱ تن دیگر از اعضای ارشد نیروی رضوان و حزب الله را تأیید کرد.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: فرمانده بزرگ جهادی حاج ابراهیم عقیل (حاج عبدالقادر) امروز پس از عمر مبارک خود و پس از جهاد، تلاش، زخم‌ها، فداکاری‌ها، خطرات، دستاورد و پیروزی‌ها به برادران سردار شهیدش پیوست.

اسامی ۱۲ تن از بهترین خلایق و بهترین نیروهای حزب الله که در حمله هوایی جنگنده های ارتش رژیم اسرائیل به ضاحیه بیروت به شهادت رسیدند به شرح زیر است:

شهید فرمانده ابراهیم عقیل
شهید فرمانده سراج حدرج
شهید فرمانده حمزه الغربیه
شهید فرمانده الحاج نینوى
شهید فرمانده أبو یاسر
شهید فرمانده مهدی البوکس
شهید فرمانده أبو حسین وهبی
شهید فرمانده محمد العطار
شهید حاج حسن حدرج
شهید حاج مهدی جمول
شهید حاج عباس مسلمانی
شهید حاج سامر حلاوی

بیشتر بخوانید: حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت

رسانه های صهیونیستی در بیان جزئیات جدید از حمله تروریستی جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ضاحیه بیروت نوشتند: بعد از ظهر امروز (۳۰ شهریور ماه)، اطلاعات ابراهیم عقیل و مقامات ارشد حزب الله که در یک آپارتمان مخفی در قلب محله ضاحیه بیروت رسید. با وجود پیچیدگی‌های حمله به یک آپارتمان، از لحظه ای که اطلاعات آنها به نیروی هوایی ارتش اسرائیل رسید، آنها به سرعت طرح حمله را برنامه ریزی کردند. کل رویداد فقط چند ساعت به طول انجامید و این تروری نبود که برای مدت طولانی برنامه ریزی شده باشد. در واقع این ترور نهایت استفاده از یک “فرصت عملیاتی” بود.

این گزارش افزود، اجازه حمله برای ترور ابراهیم عقیل بلافاصله مورد تایید هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش قرار گرفت که در آن زمان در حال بازدید از جبهه شمال بود. رئیس ستاد این حمله را تأیید کرد و آن را برای تأیید رده سیاسی (بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم) نیز ابلاغ کرد. این حمله به این صورت تعریف شد: “فرصت لازم برای اعدام” و رده سیاسی آنرا تأیید کرد و حمله دقایقی بعد انجام شد. پس از ترور، مقامات امنیتی در اسرائیل می گویند: «حالا نصرالله دو نفر از مهمترین افرادی را که در هر موقعیتی در کنار او نشسته بودند ندارد. وقتی از “مرحله جدیدی در جنگ” صحبت می کنیم، دقیقاً منظور ما همین است. بیروت قبلا خط قرمز بود، اما حالا دیگر خط قرمزی وجود ندارد.»

حاج ابراهیم محمد عقیل (حاج عبدالقادر)، فرمانده مجاهد حزب الله را بشناسید:

– محل و تاریخ تولد: بدنایل (بقاع)، متولد ۲۴ دسامبر ۱۹۶۲ میلادی (۳ دی ۱۳۴۱ ه.ش)

– از نسل بنیانگذاران حرکت مقاومت اسلامی در بیروت و یکی از رهبران عملیات های قهرمانانه در مقابله با حمله اسرائیل به بیروت در اوایل دهه هشتاد میلادی.

– حاج عبدالقادر در دهه ۹۰ میلادی مسئولیت آموزش مرکزی حزب الله و سپس مسئولیت ستاد مقاومت را بر عهده گرفت و نقش اساسی در توسعه توانمندی های انسانی در تشکیلات مقاومت داشت.

– وی از سال ۱۹۹۷ میلادی تا پس از آزادسازی، مسئولیت واحد عملیات جبل عامل را بر عهده داشت و مستقیماً بسیاری از عملیات های خاص را رهبری کرد. او در جنگ ۳۳ روزه یکی از فرماندهان میدانی حزب الله بود و از ارکان مقاومت اسلامی در لبنان به شمار می‌رفت. از سال ۲۰۰۸ میلادی به سمت “دستیار دبیرکل حزب الله در امور عملیاتی” منصوب شد و به عضویت شورای جهاد حزب الله درآمد.

– حاج عبدالقادر از سالها پیش تا تاریخ شهادت مسئولیت تأسیس، توسعه و فرماندهی نیروی رضوان در حزب الله را به عهده داشت.

– حاج ابراهیم عقیل یکی از رهبران ارشد و مجاهدی بود که عملیات علیه گروه های تکفیری در مرزهای شرقی لبنان، القصیر، قلمون و برخی مناطق سوریه را طراحی و مدیریت کرد.

– او در جریان جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی، رهبری عملیات نظامی نیروی رضوان در جبهه پشتیبانی لبنان را به عهده داشت.

– سرانجام حاج ابراهیم عقیل، در حمله تروریستی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به ساختمانی در ضاحیه بیروت در ۳۰ شهریور ماه به همراه تعدادی از فرماندهان میدانی و اعضای ارشد حزب الله به شهادت رسید.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.