اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به دریای مدیترانه

شنبه 31 شهریور 1403 - 19:02
https://iswnews.com/?p=121730

در آستانه یک جنگ فراگیر میان رژیم صهیونیستی و لبنان، وزارت دفاع آمریکا از اعزام ناو هواپیمابر یواس‌اس هری ترومن به شرق دریای مدیترانه خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که ناوگروه ناو هواپیمابر یواس‌اس هری ترومن (USS Harry S. Truman) دوشنبه آینده به سمت شرق دریای مدیترانه حرکت خواهد کرد.

طبق اعلام پنتاگون، بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ ملوان در ناو گروه ضربت حضور دارند. یواس‌اس هری اس ترومن (USS Harry S. Truman) یکی از ناوهای هواپیمابر نیروی دریایی ارتش آمریکا است که قابلیت حمل ۹۰ فروند جنگنده و بالگرد را داراست. این ناو هواپیمابر دارای طولی به اندازه ۳۳۳ متر و مجهز به دو رآکتور هسته‌ای است که از سال ۱۹۹۶ میلادی در حال فعالیت است.

گفتنی است ناوهای هواپیمابر ارتش تروریستی آمریکا همواره یکی از ابزارهای تهدید و اهرم‌های فشار بر کشورهای مختلف بوده است. مقامات آمریکایی طی سال‌های اخیر با تهدید به اعزام ناو هواپیمابر، امتیازات متعددی از کشورهای مورد نظر خود اخذ نمودند.

پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی و به ویژه پس از افزایش تنش‌ها طی ماه‌های اخیر، ناوهای آمریکایی در منطقه نقشی اساسی در دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر حملات محور مقاومت به خصوص ارتش یمن ایفا نمودند. به نوعی می‌توان گفت ارتش آمریکا با اعزام کشتی‌های جنگی، یک چتر پدافندی در برابر حملات ارتش یمن علیه مواضع رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی تشکیل داد.

با شدت یافتن درگیری‌ها، یگان‌های موشکی و پهپادی ارتش یمن به خوبی تابوی شلیک به ناوگان آمریکا را شکسته و ضربات سختی را به نیروی دریایی ایالات متحده وارد نمودند. شنیده شدن اخبار حمله علیه کشتی‌های جنگی آمریکایی که تا مدتی قبل عجیب بود، اکنون عادی‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخراج فرمانده ناوشکن آمریکایی به دلیل از دست دادن اعتماد به نفس!

یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن

مقامات آمریکایی مدعی هستند که استقرار این ناوها با هدف حمایت و دفاع از کشتی‌های تجاری در برابر حملات ارتش یمن و همچنین پشتیبانی و دفاع از اسرائیل صورت گرفته است. فرماندهان ارتش آمریکا مدت‌هاست بر این باورند که وجود یک ناو هواپیمابر در منطقه غرب آسیا، یک عامل بازدارنده قوی علیه ایران و سایر گروه‌های مقاومت در منطقه است. به همین علت، آمریکایی‌ها همچنان بر حضور و تقویت نیروی دریایی در منطقه غرب آسیا تاکید داردند.

بیشتر بخوانید: ادامه لشکرکشی آمریکا به منطقه / ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن هم اعزام شد

بر اساس آخرین اطلاعات، ناوگروه هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن (به همراه سه ناوشکن) در خلیج عمان و دو ناوشکن نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ حضور دارند. زیردریایی کلاس اوهایو، یو اس اس جورجیا (SSGN-729) نیز که طبق دستور وزیر دفاع آمریکا به منطقه اعزام شده بود، اکنون در منطقه تحت فرماندهی سنتکام حضور دارد. (مقامات آمریکایی از ارائه جزئیات بیشتر و محل حضور دقیق این زیردریایی امتناع می‌کنند.) همچنین شش فروند کشتی جنگی ارتش تروریستی آمریکا از جمله کشتی “USS Wasp” به همراه تفنگداران دریایی یگان ۲۶ و سه ناوشکن آمریکایی دیگر در شرق دریای مدیترانه حضور دارند.

نقشه استقرار ناوهواپیمابر و ناوشکن‌های ارتش تروریستی آمریکا در منطقه

کشتی‌ها و ناوهای جنگی ارتش تروریستی آمریکا همانطور که به عنوان تهدیدی برای محور مقاومت تلقی می‌شوند، به عنوان یک فرصت نیز برای مقاومت می‌باشند که استفاده مناسب از این فرصت می‌تواند اثرات جانبی و تبعات مثبتی برای محور مقاومت داشته باشد؛ از همین روی، نیاز است ضمن حفظ هوشیاری، با تکیه بر نقاط ضعف شناورهای آمریکایی که طی حملات اخیر ارتش یمن آشکار شده است، حملات هدفمندی را علیه آمریکایی‌ها ترتیب داد. ارتش تروریستی آمریکا نیز با اشراف بر این مسائل، در بازه‌های زمانی مختلف فاصله شناورهای خود با یمن را تغییر می‌دهد تا به راحتی در دایره آتش یمنی‌ها قرار نگیرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.